پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام جواد فراهانی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: تدوین سیاست‌های کلی و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی برای تحول در امور قرآنی استان مرکزی از اولویت‌های اصلی این اداره در جهت پیشبرد اهداف قرآنی است.

حجت‌الاسلام فراهانی افزود: با هدف شناسایی وضعیت قرآنی موجود در بین مردم و همچنین وضعیت موجود فعالان قرآنی مقرر شد، سند راهبردی تحول در امور قرآنی در استان مرکزی را تدوین و در شورای فرهنگ عمومی به تصویب برسانیم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: بر اساس مدل «Swot» و با استفاده از همفکری نخبگان قرآنی استان و مصاحبه با اساتید برجسته و هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی، در مورد آسیب‌شناسی وضعیت موجود، نقاط قوت و ضعف موجود در استان و جامعه قرآنی ازنظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای بهره‌وری در راستای ظرفیت قرآنی موردبررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: به منظور تدوین علمی و دقیق این سند نیاز به برنامه‌ریزی راهبردی داشتیم که بر اساس مدل «Swot» سؤالاتی را طراحی نموده و با مصاحبه و گفتگو با نخبگان قرآنی استان این سند را تدوین کردیم. در این مصاحبه‌ها با بررسی وضعیت موجود قرآن در بین مردم و وضعیت موجود جامعه فعالان قرآنی و شناخت نقاط قوت و ضعف و ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه قرآنی استان نسبت به تهدیدها و فرصت‌های لازم برای تحول در امور قرآنی به جمع‌بندی رسیدیم.

حجت‌الاسلام فراهانی عنوان کرد: اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک، معاونت اجتماعی و فرهنگی سپاه اراک و دفتر امور اجتماعی استانداری نیز در دستور کار است. هدف این طرح که در قالب تفاهم‌نامه ۴ جانبه برگزار خواهد شد، فعال‌تر شدن خانه‌های قرآنی و ورود مؤسسات و خانه‌های قرآنی در موضوعات آسیب‌های اجتماعی است. به همین منظور این برنامه در ۱۴ محله آسیب‌پذیر و حاشیه شهر توسط خانه‌ها و مؤسسات قرآنی اجرا خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان گفت: این برنامه از دی‌ماه امسال شروع می‌شود و تا اسفندماه ادامه خواهد داشت. در این برنامه کلاس‌های آموزشی با موضوعات مهارت‌های ارتباطی زوجین و مهارت خودشناسی و همسرشناسی برگزار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.