پ

به گزارش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم کرمانی نژاد، گفت: این طرح به منظور شناسایی و تجلیل از فعالیت مربیان فعال در عرصه حفظ قرآن کریم، با مصوبه بیست و ششمین جلسه ستاد راهبری حفظ قرآن کریم که متشکل از چند دستگاه فعال در حوزه قرآنی کشور از جمله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد، تهیه شده است .

وی افزود: در این طرح طبق ضوابط و دستورالعمل تهیه شده، مربیان فعال رشته حفظ قرآن کریم در سراسر کشور توسط کمیته های استانی طرح متشکل از مدیران دستگاه های قرآنی استان ها که رئیس گروه های قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها نیز عضو این کمیته محسوب می شوند، انتخاب شده و در صورتی که امتیاز لازم را کسب کنند، برای انتخاب نهایی به کمیته مرکزی طرح مستقر در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی خواهند شد.

کرمانی نژاد اضافه کرد: اعضای این کمیته متشکل از مدیران ارشد شش دستگاه قرآنی کشور از جمله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از بین افراد انتخاب شده در نهایت ۱۱۴ نفر تا اسفند سال جاری معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

اعضای کمیته مرکزی طرح شامل رئیس و معاون مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه (رئیس و دبیر کمیته)، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، مدیر کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، مدیر رادیو قرآن و مدیر عامل اتحادیه کشوری تشکل های قرآن و عترت است.

به گزارش ایرنا بیست و ششمین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم ۲۰ آذر در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد و مهدی قره شیخلو رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ با اشاره به تجلیل ۱۱۴ مربی قرآن در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن در اسفند ماه افزود: در کمیته ستاد طرح ملی حفظ طرح تشویق و تجلیل از ۱۱۴ مربی حفظ قرآن را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در این طرح شاخصه‌هایی برای مشخص کردن این تعداد از معلمین در نظر گرفتیم. شاخصه‌های سلبی و ایجابی متعددی از جمله عدم تجلیل در هیچ یک از مراسم‌های ملی، سابقه پنج سال فعالیت حضور در عرصه حفظ، حافظ بودن اجزایی از قرآن و داشتن روحیه جهادی و سابقه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی امتیازاتی است که به وسیله آن این تعداد از معلمان در استان‌ها مشخص و به ستاد معرفی خواهند شد.

رئیس مسابقات بین المللی قرآن کریم ادامه داد: این معلمان قرآنی که از اقشار مختلف در زمینه حفظ قرآن فعالیت می‌کنند در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن کریم تجلیل به عمل خواهد آمد و بودجه‌ای معادل ۶۰۰ میلیون تومان برای این امر و اهدای جوایزی اختصاص داده شده است.

ابراهیم کرمانی نژاد در ۱۵ آذر از سوی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت منصوب شد.

کرمانی نژاد وظیفه دارد تا با بهره گیری از نیروهای انسانی خدوم و جامعه قرآنی کشور در راستای توسعه آموزش ­های کوتاه مدت، برنامه ­ریزی به منظور حمایت مادی و معنوی از مؤسسات و کانون­ های خلاق قرآن و عترت، توسعه عرضه آثار و محصولات قرآن و عترت در مناطق مختلف کشور در راستای عدالت فرهنگی و همچنین شناسایی و تجلیل از اساتید، نخبگان، خادمان و فعالان داخلی و خارجی در عرصه قرآن و عترت تلاش کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.