پ

به گزارش ایرنا از سازمان دارالقرآن الکریم در بیانیه های چهره های قرآنی که امروز یکشنبه نهم بهمن منتشر شده، با اشاره به اهانت های اخیر به ساحت قرآن و رسول خدا (ص) آمده است که نور خدا خاموش شدنی نیست و این نور هر روز در جهان فراگیرتر خواهد شد.

حجت الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم حافظ قرآن کریم و مسئول ستاد هماهنگی ارتباطات دولت و روحانیت با اشاره به آیه نهم از سوره اسراء نوشت: پیام مشترک این دو اتفاق، احساس خطر دنیای کفر از تجلی تمدن توحیدی توسط این دو گوهر است و اهانت به امام راحل و مقام معظم رهبری نیز ریشه در همین احساس دارد.

حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان نوشت: از آنجا که قرآن به بهترین راه نجات مشکلات و موانع هدایت می‌کند، جنود ابلیس از ابتدای بعثت رسول گرامی اسلام تمام هم خود را برای از بین بردن آن متمرکز کرده‌اند و همانطور که در این ۱۴۰۰سال بی‌بهره مانده‌اند، سایر تلاش‌هایشان هم هَباءً مَنْثُورا خواهد بود.

استاد بیشکسوت، محمد خواجوی اعلام کرد: به خواست خداوند، قرآن عظیم و عزیز نور خود را بر جهان هستی می گستراند؛ هرچند کوردلان پارس نموده و نفرت پراکنی کنند. ما در این قرآن (حقایق را) گوناگون بیان کردیم تا متذکر شوند، ولی (کوردلان) جز بر نفرتشان نمی افزاید (اسراء ۴۱) مه نشاند نور و سگ عوعو کند هر کسی بر خلقت خود می کند

قاری بین المللی، مهدی قره شیخلو گفت: با اعلام این که قرآن نوری آشکار است و هر روز نور آن فراگیرتر می شود، افزود: بدخواهان بدانند که نور قرآن خاموش شدنی نیست.

استاد پیشکسوت، سید محسن موسوی بلده نوشت: به آتش کشیدن کتاب آسمانی مسلمانان، دقیقاً نشانه خشم ناشی از ضعف دشمن در عرصه مصاف جهانی فرهنگی است. الاسلام یعلوا و لا یعلی علیه. ما معلمان و قاریان قرآن این حرکت مذبوحانه را به شدت تقبیح و محکوم می کنیم و اطمینان داریم که مسلمانان جهان در سایه تمسک به حبل الهی قرآن، از شراره های خشم کور دشمنان در امان خواهند بود و شعله های این آتش به زودی دامن خودشان را فرا خواهد گرفت. چشم به آن روز داریم.

خادم قرآن، محمد حسین سعیدیان نیز با اشاره به آیه هشتم سوره صف نوشت: اهانت به مقدسات ادیان توحیدی به ویژه کتاب مقدس مسلمانان جهان، قرآن کریم که سراسر نور و هدایت و حکمت و برکت است؛ در حکم محاربه با خداست. قاطعانه آن را محکوم نموده و امیدواریم به مکر و انتقام الهی، درس عبرتی برای همه اهانت گران عالم باشد. وَ اللَّهُ یَقُولُ الْحَقَّ وَ هُوَ یَهْدِی السَّبیل‏.

استاد پیشکسوت احمد حاجی شریف نوشت: توهین به کتب آسمانی یک خیانت است. این اهانت ها هیچ اثری در رابطه با قرآن نخواهد داشت.

قاری بین المللی، استاد محمدرضا پورزرگری با استناد به آیه ۳۲ سوره توبه نوشت: قرآن کریم، کلام خدا و عصاره دعوت همه انبیاء و ادیان الهی است و توهین به قرآن، اهانت به همه ادیان و به همه انبیاء عظیم الشان و همه موحدان جهان است، اگرچه دست های آلوده شیطان صفتان و نفس های ناپاک جنود جهل از روی درماندگی ودشمنی با خدا و اسلام و مسلمین، مقدس ترین کتاب آسمانی (قرآن کریم ) را مورد هتک و بی حرمتی قرارداده اند لکن چیزی از عظمت این کتاب شریف کاسته نخواهد شد و روز به روز بر فروغ و تجلی و تلؤلؤ انوار روحبخش آن افزوده و دل های خسته از مکاتب دست ساز و جعلی روشنفکرمأبان و همه انسان های جویای حق و عدالت را بیدار خواهد نمود.

وی افزود: اینجانب ضمن محکومیت این اقدام عامدانه و دشمنانه با آرزوی وحدت مسلمانان جهان امیدوارم برخورد لازم با مسببان این حرمت شکنی از سوی کشورهای اسلامی و تمامی آزادیخواهان جهان صورت پذیرد.

استاد پیشکسوت، محمدرضا صلح‌جو نیز نوشت: اهانت به قرآن کریم، این کتاب نور و رحمت و آخرین و کامل ترین پیام آسمانی و منجی بشریت، نشانه‌ استیصالِ سیاه‌دلان و ورشکستگیِ مکاتب ضد بشری است. بی‌تردید این حرکت پلید و بزدلانه جز فروپاشی دشمنان کینه‌توز اسلام و اقبال هر چه بیشتر انسان‌های پاک‌نهاد بدان، و عزت و شکوفایی مکتب حیات‌بخش اسلام در جهان دستاوردی نخواهد داشت.

تعرض به قرآن مانند تعرض به پیامبر است

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم و آتش زدن آن توسط دولت های رسوای سوئد و هلند طی بیانیه ای اعلام کرد: بار دیگر جولان جنون و سفاهت و جهالت، از آتشگاه شیطان صفتان عالم و در سایه‌ پرنکبت حامیان تاریک اندیش دنیای غرب و پشتیبانی مجموعه های خبیث صهیونیستی و حامیان سرسپرده آنان با دستاویز شعار مدعیان دروغین آزادی و آزادگی و حقوق بشر، به جنگ و اهانت به ساحت قدسی کلام الله مجید آمدند.

باوجود توطئه های بی پایان جبهه مستاصل و خفت خیز استکبار، دریای خروشان معارف و معرفت الهی و تلالوی روزافزون اسلام عزیز و کتاب حیات بخش آن، قرآن کریم چراغ پر فروغ انوار مقدسی است که موجب گسترش گرایش روز افزون ملت های مظلوم و ستمدیده به تعالیم آسمانی اسلام گشته است؛ تا پیشرفت و منطق مستحکم قرآن، کینه جهان کفر به سردمداری آمریکای جنایتکار و صهیونیست های مفلوک، این بار با دست های آلوده و نفس‌های های مسموم سیاستمداران اروپایی؛ به ویژه دولت های رسوای سوئد و هلند به نمایش درآید.

در این بیانیه همچنین آمده است: آن چه روشن است این که؛ موج انزجار و نفرت از این اقدام شنیع و پلید عناصر افراطی و دین ستیز و پشتیبانان دغل باز آن؛ نه تنها از عظمت و پیشرفت اسلام و قرآن کم نخواهد کرد بلکه به گفته مقام معظم رهبری، آینده از آن اسلام است. معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن انزجار و محکومیت شدید این حرکت مذبوحانه و حمایت از خروش خودجوش تمامی مسلمانان حق جو و صلح طلب جهان و موضع گیری نهادهای بین المللی جهان اسلام و دستگاه های فرهنگی و دیپلماسی داخلی و خارجی در جهت محکومیت سراسری این اهالی نابخرد، خواستار مواجهه حقوقی قاطعانه و جرم انگاری جسارت کنندگان برای تحمل هزینه سنگین این جسارت و ممانعت از تکرار وقوع چنین اقدامات بی شرمانه ای است.

به گزارش ایرنا دو هفته پیش راسموس پالودان، سیاستمدار راست افراطی دانمارکی- سوئدی نسخه‌ای از قرآن را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تحت حفاظت پلیس و با مجوز مقامات این کشور سوزاند. او جمعه گذشته نیز پس از اقامه نماز جمعه در منطقه‌ای در کپنهاگ در مقابل مسجد جامعه اسلامی این شهر بار دیگر به ساحت مقدس قرآن اهانت کرد.

این سیاستمدار افراطی درست در مقابل جایی که پلیس آن مکان را احاطه کرده بود دست به این اقدام زد. در جریان این اهانت سیاستمدار افراطی، نمازگزاران به این اقدام واکنش نشان دادند ولی با برخورد پلیس مواجه شدند. در روزهای اخیر این برای دومین بار است که این فرد اقدام به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم می‌کند. او اعلام کرده است تا زمانی که سوئد به عضویت ناتو ملحق نشود، به این اقدام اهانت آمیز خود ادامه می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.