پ

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، مهدی رمضانی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص این دور از رقابت‌ها اظهار کرد: در این دوره از آزمون ۱۶۱۸ داوطلب شامل ۴۸۸ نفر از برادران و ۱۱۳۰ نفر از خواهران در شهرهای مشهد، تربت حیدریه، تربت جام، نیشابور، کاشمر، سبزوار و خواف، در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن در استان خراسان رضوی به رقابت پرداختند.

آزمون اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد

وی افزود: این آزمون از سال ۱۳۸۵ برگزار می‌شود و تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون نیز هر سال در مقایسه با سال پیش از آن افزایش یافته است. برای نمونه، آزمون سال گذشته در استان خراسان رضوی با حضور ۱۱۶۷ نفر برگزار شد و تعداد شرکت‌کنندگان در سال جاری با حدود ۴۰ درصد افزایش به ۱۶۱۸ نفر رسیده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: تعداد افرادی نیز که در ۲ بخش کتبی و شفاهی آزمون پذیرفته شده و موفق به دریافت مدرک حفظ قرآن شدند نیز هر سال افزایش داشته و از ۱۱ نفر در سال ۱۳۸۵ به ۱۳۳ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

آزمون اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: داوطلبانی که ۸۰ درصد امتیاز آزمون در مرحله کتبی را کسب کنند، مجاز به شرکت در مرحله شفاهی آزمون خواهد بود که در این مرحله و به صورت حضوری، مواردی از قبیل حسن حفظ، صوت، لحن، تجوید و وقف و ابتدا، مورد سنجش اساتید قرار خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.