پ

به گزارش تلاوت از کردستان، بهرام مرادی رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی کردستان اظهار داشت: ۱۴ اردیبهشت ماه جاری آزمون کتبی و ارزیابی مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور که ثبت نام این آزمون در اسفند ماه سال گذشته آغاز شده بود، برگزار شد.

وی در ادامه گفت: این آزمون در دو حوزه شهرستان سنندج و شهرستان بانه با حضور ۲۰۱ نفر از حافظان خانم و آقا که ۱۱۶  نفر از آنان حافظان قرآن کریم خانم و بقیه هم آقا بودند، برگزار شد. مرادی تصریح کرد: حافظانی که در مرحله کتبی آزمون تخصصی قرآن کریم پذیرفته شوند به ترتیب به حافظان ۱۰جز مدرک دیپلم، حافظان بیست جز مدرک فوق دیپلم و به حافظان کل قرآن و سی جزء با توجه به حد نصاب نمره و امتیاز مدرک هم‌ سطح مدرک لیسانس تا دکترا اعطا خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: خوشبختانه امسال از نظر تعداد شرکت کنندگان، روند رو به رشدی در سطح استان شاهد بودیم و تعدادی از حافظان ما که حدود ۵ نفر بودند معلولین جسمی حرکتی و روشندل که حافظ کل قرآن هستند در این آزمون شرکت کردند و نیز یک نفر نیز حافظ کل  زیر ۱۰ سال داشتیم که امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده پیشرفت های خوبی در این زمینه داشته باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.