پ

حجت الاسلام ابوذر قوره جیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره  به استقبال مردم از دوره ها و کلاس آموزشی قرآن در کرمانشاه، گفت: در مراکز دارالقرآن روانخوانی و حفظ قرآن را شاهد خواهیم بود اما قله بالاتر استقرار فرهنگ قرآنی است که باید در مدارس به آن توجه کرد و دانش‌آموزانی را تربیت کنیم که از قرآن تاثیر بگیرند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: باید از روش‌هایی استفاده کنیم که دانش‌آموز، جوانان و نوجوانان با قرآن انس بگیرند و رفتار و سبک زندگی آنها متاثر از قرآن شود در چنین شرایطی می‌توانیم ادعا کنیم که فرهنگ قرآنی را ترویج داده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: توسعه فضاهای مذهبی و پرورشی و جذب جوانان و نوجوانان در مراکز اسلامی از جمله دارالقرآن ها، نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد لذا مراکز دارالقرآن‌ به عنوان پایگاه‌های آموزشی بتوانند نقش خود را در ارتقاء سطح تخصصی و علمی و به عنوان کمک مدارس به خوبی ایفا کنند.

حجت الاسلام قوره جیلی با اشاره به اینکه طرح‌های ملی و دوره‌های آموزشی و  دوره‌های تربیت مربی حفظ، تخصصی حفظ و تجوید در استان برگزار شده است، اظهار کرد: در دوره‌ها و کلاس‌های آموزش قرآن که  سال گذشته توسط دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه برگزار شد بیش از ۶۵۰ آقا و ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از بانوان در کلاس‌های دارالقرآن شرکت کردند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: جوانان و نوجوانان نقش مهمی در فرهنگ سازی معارف قرآنی در جامعه دارند که باید برای جذب بیشتر آنها باید بسترهای مناسب فراهم شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.