پ

حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن اظهار کرد: در خصوص قرآن‌های فرسوده نیاز به کمک و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها داریم. از سه ماه پیش طرح نورباران را با محوریت یکی از موقوفات قرآنی کشور دنبال کرده‌ایم که بر اساس آن قرآن‌های فرسوده در کشور جمع‌آوری خواهند شد و قرآن‌هایی که قابل مرمت هستند مرمت و آن‌هایی که قابلیت مرمت ندارد، در فضای کاملاً دقیق بازیابی شوند تا بتوانیم مجدد برای چاپ قرآن استفاده کنیم. برای این طرح فرایند جمع‌سپاری از مساجد هم انجام شده است.

حجت الاسلام تقی‌زاده درباره برنامه‌های عمومی سازمان دارالقرآن و تقویت آن‌ها هم گفت: واقعیتی این است که مردم ما بیشتر قرآن را به عنوان کتابی مقدس می‌شناسند تا یک کتاب حی و زنده که می‌توان مسائل جامعه را با آن حل کرد. ما البته در حوزه عمومی به برنامه‌های قرآنی کمک کردیم که بتواند جامعیت بیشتری داشته باشد. در مورد حمایت از مؤسسات هم برنامه‌های جدی داریم که به زودی اطلاع‌ر‌سانی خواهیم کرد.

وی افزود: در سالیان اخیر باوجود کرونا و اتفاقات مدیریتی، تصویر بیرونی سازمان دارالقرآن افت و خیز‌هایی داشته است و امروز نیاز داریم که تصویرسازی درست و جدیدی از سازمان دارالقرآن شکل بگیرید، برهمین اساس به زودی نشستی با حضور مجموعه رسانه‌ها برای ایده‌پردازی در همه زمینه‌ها برگزار خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.