پ

عباس سلیمی، مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد مسابقات بین‌المللی قرآن‌ و اینکه بخش زیادی از بار توسعه فرهنگ قرآنی کشور برعهده این رویداد است، گفت: فرهنگ مجموعه‌ای از آداب، رسوم، قوانین، احکام، مقررات، ضوابط و بایدها و نبایدهایی است که حوزه گسترده‌ای را دربرمی‌گیرد. پس منظور از برگزاری مسابقه قرآن همه این کارها نیست، بلکه یکی از آن موارد و فروع مرتبط با فرهنگ قرآنی است.

وی افزود: شور و هیجانی که این مسابقات در مسلمانان به خصوص جوانان ایجاد می‌کند و جنبه‌های هنری زیبای آن، پیامی را به دنیا منتقل می‌کند. تقریباً مسابقات بین‌المللی تمام کشورهای دنیا به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد؛ لذا ایران این ابتکار را به خرج داد تا اساتید و نخبگان قرآنی کشورهای دیگر به عنوان هیئت داوران حضور یابند و حتی برخی دارای مدارج علمی دانشگاهی بالایی بودند. بدین ترتیب این اقدام را حول محور این کتاب مقدس آسمانی با رقابت برادرانه و مقدسی اجرا کردند.

تأکید بر متوقف نشدن در مسابقات

این پیشکسوت قرآنی بیان کرد: هر سال با هر بودجه و اعتباری باید سعی کنیم که مسابقات را باشکوه برگزار کنیم، چراکه جزو تعظیم شعائر الهی محسوب می‌شود، اما نباید توقف کنیم. اصولاً یکی از آفت‌های خطرناکی که ممکن است سر راه قرآنی‌ها باشد، توقف در لفظ قرآن است. توقف در لفظ، قرائت و حفظ می‌تواند خطرناک باشد، چراکه خواندن قرآن و مسابقه برگزار کردن هدف غایی و نهایی ما نیست، بلکه کمک می‌کند تا به هدف اصلی برسیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.