پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، عبدالعلی براتی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: ۶۲۰ نفر از حافظان قرآن کریم استان قم برای شرکت در هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۸۰ نفر آزمون کتبی را با موفقیت گذرانده و به مرحله شفاهی راه یافتند. وی افزود: بیشترین تعداد قبول‌شدگان مرحله نخست مربوط به رشته حفظ کل است که ۸۲ درصد از ۴۰۷ ثبت‌نام کننده پذیرفته شدند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این که مرحله شفاهی این آزمون اواسط تیرماه در قم اجرا می‌شود، اظهار داشت: ۷ گروه داوری رشته حسن حفظ و ۳ گروه داوری رشته صوت و لحن برای ارزیابی و داوری مرحله شفاهی انتخاب شدند. براتی گفت: افرادی که در مرحله شفاهی رشته ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء موفق به کسب امتیاز لازم شوند به ترتیب مدرک دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس دریافت می‌کنند.

وی افزود: آزمون اعطای مدرک فوق لیسانس و دکتری ویژه حافظان ۳۰ جزء، پس از اتمام مرحله شفاهی به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود.

به گفته رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، استان قم از نظر تعداد ثبت‌نام، شرکت و قبولی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم به نسبت جمعیت این استان در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.