پ

به گزارش تلاوت، حجت الاسلام علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با حجت الاسلام مهدی نخاولی استاد قرآن کریم و مسئول مؤسسه راه حق مشهد دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار، حجت الاسلام تقی زاده اصلاح نسبت مردم با قرآن و گسترش انس و تدبر در قرآن کریم را از ضروری‌ترین کارها دانست و بیان کد: تولید و نشر محتواهای ناب و کاربردی مستند به خود قرآن و استفاده از این محتواها در شبکه آموزش قرآن کریم در کشور باید بسیار جدی‌تر از گذشته پیگیری شود.

در ادامه حجت الاسلام نخاولی، با اشاره به ریشه همه مشکلات امروز جامعه بیان کرد: همه مشکلات جامعه ما ریشه در دوری از قرآن دارد به خصوص دوری حوزه‌های علمیه از قرآن کریم. وی افزود: امروز حوزه علمیه وظیفه بسیار سنگینی دارد و تحول پایدار در حوزه قرآن, قطعا نیازمند تحول در حوزه‌های علمیه است. موسیقی قرآن بسیار جذاب است که حوزه از آن غافل شده است. باید برای تمام دروس حوزوی از صرف و نحو گرفته تا تاریخ و منطق و … تمارین قرآنی تدوین گردد تا طلاب از همان ابتدا با قرآن آشنا و مأنوس شوند. طلاب هر روز باید با قرآن با ترجمه روان ارتباط داشته باشند.

حجت الاسلام نخاولی تقویت جلسات قرآن در مساجد و اصناف مختلف را که در گذشته بسیار پررنگ بود را بسیار ضروری دانست و در مورد برنامه قرآنی برای مخاطب عمومی بیان داشت: در مخاطب عمومی باید در سه سطح برنامه قرآنی داشته باشیم. سطح اول، سنین زیر ۷ سال. سطح دوم، ۷ سال دوم و سطح سوم، ۷سال سوم و قبل و حین تشکیل خانواده است.

نخاولی کار قرآنی در سنین قبل از بلوغ را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: موسیقی قرآن و داستانهای قرآنی در این سنین بسیار جذاب است. پرداختن به مهدهای قرآن برای سنین زیر ۷ سال و آموزش پرورش برای بالای ۷ سال بیشتر راهبردی و مهم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.