پ

محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه آزمون‌های حفظ تخصصی قرآن کریم براساس مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۱۳۸۴ در حال برگزاری است و هر سال شاهد برگزاری یک دوره از این آزمون‌ها هستیم، گفت: براساس مصوبه ستاد حفظ راهبردی قرآن کریم بودجه‌ای حدود دو میلیارد تومان از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در خصوص اهدای جوایز به دارندگان مدرک حفظ عمومی در اواخر سال ۱۴۰۲ اختصاص یافت که این مبلغ در دهه ولایت امسال یعنی فاصله اعیاد قربان تا غدیر به قید قرعه به دارندگان مدرک حفظ عمومی قرآن اهدا می‌شود.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم تصریح کرد: این هدایا از ۵۰۰ هزار تومان تا شش میلیون تومان در نظر گرفته شده است که اوایل تیرماه بین ۳۱۳ نفر از حافظان یک جزء، ۱۱۱ نفر از حافظان دو جزء، ۱۱۴ نفر از حافظان چهار جزء و از حفظ پنج جزء تا حفظ کل به ازای هر جزء به ۷۲ نفر تقسیم خواهد شد.

بحرالعلوم اظهار کرد: این قرعه‌کشی به صورت نرم‌افزاری انجام می‌شود. کسانی که قبلا مدرک درجه یک تا سه حفظ تخصصی قرآن کریم را دریافت کرده باشند نمی‌توانند این مبالغ را دریافت کنند. این هدایا ویژه کسانی است که در طول این مدت پیشرفتی در حفظشان ایجاد شده باشد و از مزایای حفظ، کمتر استفاده کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون برگزاری دوره نوزدهم این آزمون را پیش‌رو داریم، ادامه داد: براساس آنچه که در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است، هدف از برگزاری این آزمون‌ها ارائه تسهیلات و خدمت‌رسانی به افرادی است که موفق به دریافت مدرک شرکت در آن شده‌اند، به عنوان مثال تسهیل در امور استخدامی آنها ازجمله این خدمات است.

لینک ثبت نام آزمون های عمومی حفظ قرآن کریم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.