پ

حجت‌الاسلام هادی مهدویان رئوف «سرپرست معاونت تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن الکریم» از برگزاری اجلاسیه مدرسین و مدیران نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین با مشارکت سازمان دارالقرآن الکریم و قرارگاه فرهنگی بقیه الله الاعظم(عج) در مشهد مقدس خبر داد.

وی افزود: اهم برنامه‌های این اجلاسیه که از دوم تا پنجم آذر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود «انگیزه سازی و گفتمان سازی» برای اعضا خواهد بود و مدرسین این اجلاسیه، سخنان خود را در قالب سه موضوع تربیتی، قرآنی و مهارت‌های تبلیغی و آموزشی بیان خواهند کرد.

مهدویان رئوف با اشاره به «نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین» اظهار داشت: این نهضت تلاش دارد تا جلسات خانگی قرآن را احیاء و ساماندهی کند به‌طوری‌که شاهد راه‌اندازی جلسات خانگی قرآن بیشتری در سطح کشور باشیم.

به گفته وی، راه‌اندازی این جلسات خانگی قرآن با رویکرد تربیتی و بهره‌مندی بیشتر از مفاهیم تفسیر و تدبر در قرآن خواهد بود.

سرپرست معاونت تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن الکریم افزود: برای نوالثقلین شبکه‌های مختلفی در نظر گرفته‌شده است و تقریباً ۱۰ شبکه قرآنی ازجمله شبکه حوزه علمیه خواهران و برادران، طرح صالحین سازمان بسیج، مؤسسات و خانه‌های قرآنی دارالقرآن، مساجد و فعالین قرآنی دیگر قرار است به این جریان کمک کنند.

حجت‌الاسلام مهدویان رئوف بابیان اینکه برای هر شبکه یک مدل خاصی طراحی‌شده است در پایان اذعان کرد: ما به دنبال آن هستیم به اقتضای هر تشکل فرهنگی یک مدل خاصی را طراحی کنیم. مثلاً برای دارالقرآن و خانه‌های قرآنی این سازمان یک مدلی طراحی‌شده و در راستای آن قرار است از دوم تا پنجم آذر ۱۴۰۰، مدرسین استانی نورالثقلین در مشهد حضور پیدا کنند و یک دوره مقدماتی تحت عنوان «اجلاسیه مدرسین و مدیران نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین» را با ظرفیت ۵۰۰ نفر برگزار کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.