پ

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از شبکه قرآن و معارف سیما؛ مراسم اختتامیه طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ با حضور مسئولان قرآنی کشور و با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف برگزار و به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد.

طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ به عنوان بزرگترین و فراگیرترین طرح قرآنی کشور با مشارکت نهادها و سازمان‌‍‌های قرآنی کشور، با شعار محوری “قرآن ، امید، زندگی” از ۵ تیر آغاز و تا ١٢ شهریور به مدت ۱۰ هفته برگزار شد. در این طرح ۷۰ آیه کاربردی به صورت موضوعی از شبکه های مختلف سیما و ۱۰ شبکه رادیویی و ۳۲ شبکه استانی پخش شد.

سعید سعادتی، معاون فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در مراسم اختتامیه طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵با اشاره به آثار ارسالی به جشنواره فرهنگی قرآنی ۱۴۵۵ گفت: ۱۵۱۰ اثر به جشنواره فرهنگی قرآنی ۱۴۵۵ در هفت رشته و ۱۰ موضوع قرآنی رسید که هدایایی به مبلغ ۳ تا ۵ میلیون تومان برای برگزیدگان این طرح در نظر گرفته شده است. بیشترین آثار ارسالی به این جشنواره در رشته های خوشنویسی، عکس نوشت و نقاشی است.
بنابراین گزارش در ادامه مراسم اختتامیه طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ ارتباط تلفنی با مهدی قره شیخلو؛ مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به جهت همراهی در اجرای این طرح ملی و کشوری گرفته شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی،‌ مدیر کل ارتباطات و امور استان های سازمان دارالقرآن الکریم در برنامه اختتامیه طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ گفت: اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۵ فرصت بسیار خوبی را برای نشر معارف قرآنی در میان خانواده ها فراهم کرد. محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی از راه اندازی کانال این طرح ملی و قرآنی در اپلیکیشن شاد خبر داد و گفت: طرح ۱۴۵۵ مجموعا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بازدید کننده در اپلیکیشن شاد داشت. در این کانال اختصاصی علاوه بر تولید محتوای الکترونیکی خاص، اطلاع رسانی روزانه سوالات و معرفی دانش آموزان حافظ قرآن کریم در ایام اجرای طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ صورت گرفت. در ادامه مراسم قرعه کشی ٣١٣ برگزیده آزمون سراسری حفظ و مفاهیم طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ برگزار شد و به صورت زنده با مراکز صدا و سیمای پنج استان بوشهر،‌ سیستان و بلوچستان،‌ زنجان، ایلام و آذربایجان شرقی به عنوان مراکز برتر این طرح ارتباط گرفته شد.

شرکت کنندگان مسابقه پیامکی ۱۴۵۵ نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته اند و جمعا دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مسابقه پیامکی طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ شرکت کرده اند. همچنین اسامی برگزیدگان بخش های مختلف طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ روی سایت شبکه قرآن و معارف سیما به نشانی qurantv.ir قابل مشاهده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.