پ

حجت الاسلام«علی تقی زاده»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های بخش«حکمرانی قرآنی» در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: حکمرانی قرآنی از مباحثی است که سالیان سال است که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشته اند، اما هنوز گفتمان و انتظارات علمی و عملی آن در جامعه شکل نگرفته است.

مدیر بخش حکمرانی قرآنی سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود: این بخش که ذیل بخش نوآوری های قرآنی در نمایشگاه قرآن فعالیت خواهد کرد، تلاش دارد که به نوآوری هایی که در عرصه حکمرانی قرآنی است، بپردازد و با رویکرد قرآنی مسائل حاکمیت را حل کند و در همین راستا دو محور کاری در این بخش  مورد توجه است، یکی  از محورهای فعالیتی این بخش حضور اندیشکده هایی است که موضوع فعالیتشان پرداختن به مسائل حاکمیتی با رویکرد قرآنی است که آثارشان را در این بخش به نمایشگاه گذاشته اند و به سوالات بازدیدکنندگان نیز پاسخ می دهند.

 حجت الاسلام تقی زاده گفت: برنامه دیگر این بخش برپایی نشست هایی با عنوان «قرآن و حکمرانی» است. در این نشست ها پژوهشگران جوزه قرآن سعی می کنند در فضای علمی به حل مسائل حاکمیتی در موضوعات سیاسی و اجتماعی با رویکرد قرآنی بپردازند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه مخاطب اصلی این بخش مسئولان و سیاستگذاران هستند، اظهار کرد: در سالهای قبل در نمایشگاه قرآن چنین بخشی دایر نبود، اما امسال با توجه به ضرورت هایی که در حوزه حکمرانی قرآنی احساس شد، این بخش در نمایشگاه قرآن در نظر گرفته شده است و تلاش می کنیم که در سالهای آینده بخش حکمرانی قرآنی به عنوان بخشی مجزا و اختصاصی در نمایشگاه فعالیت داشته باشد، زیرا که نهضت رجوع به قرآن کریم در عرصه حکمرانی و نظام‌سازی ضرورت جامعه امروز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.