پ

به گزارش تلاوت از کردستان، حجت الاسلام محمدخواه رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج از برگزاری نشست هم اندیشی برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور مسئولین ادارات و نهادهای سنندج و جمعی از مسئولین، مدیران مراکز قرآنی و هیئت‌های مذهبی شهرستان سنندج برگزار شد.

حجت‌الاسلام هادی محمد خواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در این نشست که در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزارشد اظهار داشت: محرم ماهی است که عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرده، و به اثبات رسانده که در طول تاریخ، همیشه حق بر باطل پیروز شده است. حجت‌الاسلام محمد خواه عنوان کرد: ماه محرم یادآور نهضت عاشورا است، امام همامی که با آگاه سازی و افشاگری در مسیر عدالت به مبارزه با جور و ستم پرداخت و با شهادت خویش، پیام وحدت را به جهانیان رساند.

 

وی با اشاره به عزاداری در این ایام افزود: ایام عزای حسینی و برگی از تاریخ اسلام در واقعه معروف به کربلاست وشناخت این واقعه و علل و عوامل وقوع و درسها و عبرتهای آن حادثه برای همه افراد در هر زمان و هر مکان یک ضرورت است. رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج گفت: حماسه حسینی الگو و دستورالعمل هر جهادگر دینی با ظلم و ستم و استقرار عدالت و اصلاح پیرایه ها بر مفاهیم دینی است و چراغ فروزان حرکت در صراط مستقیم و یافتن  مسیر رهایی و عدم سازش با مظاهر کفر و الحاد و اسلام آمریکایی است.

وی اظهار کرد: تأکید ائمه برعزاداری سیدالشهدا و زنده نگاهداشتن یاد و خاطره آنان در هویت سوگواری و قدرت تحرک بخشی عاشورا نهفته است و حسین(ع) برای حفظ اسلام قیام کرد و جانش را در این راه فدا نمود.

گفتنی است؛ در پایان حاضرین در جلسه در خصوص بهتر برگزار کردن مراسم تاسوعا و عاشورا و رفع ایرادات در سالهای گذشته به ایراد مطالبی پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.