پ

به گزارش ایکنا از فارس، سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس امروز، ۲۳ بهمن در نشست هم‌فکری برای اجرای پویش حفظ موضوعی قرآن کریم که در این اداره برگزار شد، گفت: باید وزارتخانه قرآن و عترت در کشور داشته باشیم و نبود چنین وزارتخانه‌ای در کشور یک ضعف است.

وی با اشاره به سخنان برخی از مسئولان که اذعان می‌کنند تقریباً همه دستگاه‌ها فعالیت قرآنی دارند، گفت:‌ این کار زمانی خوب است که همه دستگاه‌ها ذیل وزارت قرآن و عترت، فعالیت‌های قرآنی انجام دهند.

موسوی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور گفت: نکته مهم این است که منظور رهبر معظم انقلاب تربیت حافظان کل قرآن کریم به تنهایی نیست بلکه حافظان اجزاء مختلف قرآن کریم هم مدنظر است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: در همین راستا سازمان دارالقرآن به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و با هدف افزایش انس عمومی مردم با قرآن اعم از حفظ، مفاهیم و تدبر قرآن کریم طرح حفظ موضوعی «مسطورا» را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه خروجی این طرح در سطوح مختلف تخصصی، متوسطه و عمومی تعریف می‌شود، افزود: در این طرح ۱۵۰ آیه یا فراز قرآن کریم برای حفظ، قرائت، مفاهیم و تدبر در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با تصریح اینکه این طرح طی دو مرحله اجرا می‌شود، گفت: مرحله اول طی بازه زمانی ۲۰ آبان تا ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ اجرا شد که در آن ۱۲ آیه یا فراز قرآن کریم در قالب یک کتاب و با عنوان پویش ملی حفظ عمومی قرآن اجرا شد و برای آن نیز مسابقاتی در پیام‌رسان‌های داخلی اجرا شده و هر شب قرعه‌کشی انجام شد.

موسوی با بیان اینکه کلاس‌های این طرح هم به صورت حضوری هم مجازی اجرا شد، گفت: در استان فارس در بخش حضوری ۳۰۰ نفر سهمیه داشتیم اما استقبال به حدی بود که یک هزار و ۱۰۰ نفر در آن ثبت‌نام کردند که یک چهارم  این تعداد را خانه قرآن بیت‌الزهرا(س) شهرستان بختگان یعنی ۴۰۹ نفر ثبت‌نام کرده بود که متقاضیانی از استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و بوشهر را ثبت‌نام کرده بود.

وی از اجرای طرح مذکور در ۱۶ شهرستان استان خبر داد و گفت: همچنین در مرحله اول ۳۱ کلاس حضوری برای طرح مذکور در سطح استان اجرا شد ضمن اینکه آمار تعداد شرکت‌کنندگان مجازی را نداریم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: مرحله دوم این طرح در ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد که بنا شده است ۳۰ آیه و فراز را برای حفظ، قرائت، مفاهیم و تدبر در نظرگرفته شود که می‌‌توان این کار را در قالب مسابقه و جشنواره در استان فارس انجام داد.

موسوی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های هنری در این پویش تأکید کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود که همایشی قبل از ماه رمضان با حضور ائمه جماعات در شیراز برگزار کرد و در آن از پوستر جشنواره طرح مذکور رونمایی داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.