پ

حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به پرسشی پیرامون جایگاه بانوان در فعالیت‌های قرآنی سازمان دارالقران و برنامه‌های این سازمان در خصوص هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی، گفت: بانوان ما در جریان رشد و اعتلای فرهنگ اسلامی و گفتمان‌سازی تربیت قرآنی و توسعه فرهنگ و آموزه‌های قرآن کریم همواره نقش فعال و برجسته داشته‌اند، به‌طوری‌که درصد غالب و چشمگیر فعالان قرآن و مخاطبان برنامه‌های قرآنی اعم از اساتید، حافظان، قاریان، مدیران، خادمان و… را تشکیل می‌دهند.

وی افزود:‌ بر همین اساس با توجه به نقش راهبردی و ظرفیت کم‌نظیر بانوان در امر جریان‌سازی و گفتمان‌سازی در حوزه فعالیت‌های قرآنی و با عنایت به اینکه بانوان به عنوان نیمی از جامعه انسانی کشور نقش اساسی دارند و در شکل‌گیری تمدن اسلامی نیز همواره نقش بارز و مهمی را ایفا کرده‌اند، هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در این سازمان راه‌اندازی شد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: در حال حاضر پس از بررسی اهداف و نحوه تشکیل جلسات و بکارگیری ظرفیت‌های موجود، با هدف ارتقا و توانمندسازی بانوان، تیم جدیدی را به عنوان اعضای اصلی هیئت اندیشه‌ورز برای مدیریت آن انتخاب کردیم و به معنایی سیاستگذاری و مدیریت آن را تغییر دادیم.

تقی‌زاده با بیان اینکه پیش از این فرد مستقری که به صورت ویژه در سازمان به این موضوع مشغول باشد نداشتیم، تصریح کرد: تیمی به تازگی در سازمان دارالقرآن مستقر شده‌اند و رفت‌و برگشت‌های این تیم با استان‌ها شروع شده است. بر همین اساس تلاش می‌کنیم یا به صورت حضوری در انتهای بهمن‌ و یا اسفند‌ماه از سراسر کشور در خدمت هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی باشیم و یا جلسات را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم و بعد از ماه مبارک رمضان با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدیریت هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی به خانم حبیبی سپرده شده است، گفت: در حال حاضر تیم هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی متشکل از حجت‌الاسلام شفیعی، سرکار خانم رمضانی و سایر دوستان مستقر در سازمان دارالقراآن کریم است که همگی کمک می‌کنند تا این هیئت مجدد فعالیت خود را با قدرت آغاز کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.