پ

به گزارش تلاوت بوشهر، جواد احمدی منفرد، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: با هدف تعامل هر چه بهتر و بیشتر بین مراکز قرآنی دو نهاد قرآنی استان، نشستی به منظور ارائه راهکارهای سازنده به منظور ایجاد روحیه و انگیزه بهتر در بین مدیران مراکز قرآنی و تعامل گسترده بین آنها برگزار شد.

وی افزود: در این نشست وحید حیدری، معاون فرهنگی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ابتدای این نشست، بر لزوم همفکری جهت انسجام و وحدت رویه هر چه بهتر مراکز قرآنی و فعالیت های قرآنی در استان تاکید کرد.

حیدری همچنین راهکار اصلی ایجاد انگیزه مدیران مراکز قرآنی را توانمند سازی آنها در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری با همکاری نهادهای قرآنی استان، از قبیل تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه قرآن و عترت استان و مجمع قرانیان استان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون، طی بازدیدهای مکرری که از تمامی موسسات قرآنی استان داشته ایم شاهد نکات ضعف و قوت و مسائل مبتلا به این مراکز بوده ایم و از طرفی این بازدیدها نیز برکات فراوانی در بر داشته که منجر به رفع بسیاری از موانع و مشکلات موجود شده است.

در ادامه رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان در سخنانی بر لزوم نورآوری در فرایند آموزش های قرآنی در مراکز قرآنی تاکید کرد و افزود: بسیاری از مراکز قرآنی استان طی یکی دو سال اخیر بنا به تعطیلی های مکرر ناشی از ویروس کرونا، دچار رکود مضاعفی شده اند و بعضی از آن ها نیز فاقد هیچگونه فعالیت قرآنی می باشند که در تلاشیم با توانمند سازی آنها شاهد فعالیت مجدد آنها در عرصه قرآنی باشیم.

رضا نجفی، رئیس مجمع قرآنیان استان در ادامه افزود: موسسات قرآنی بخشی از مولفه های قرآنی استان هستند و شناسائی و تجلیل از چهره های پیشکسوت قرآنی نیز می تواند باعث انس و الفت بیشتر جامعه قرآنی و شناخت هر چه بهتر نیروهای کارآمد و اثربخش در این حوزه باشد. نجفی تصریح کرد: تجهیز نرم افزاری مراکز قرآنی، برگزاری دوره های تربیتی و استفاده از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه در حوزه اخلاق، می تواند باعث تقویت انگیزه مدیران مراکز قرآنی شود.

محمد ادیب نیا، مدیر عامل مؤسسات قرآن و عترت استان بوشهر افزود: هدف از ادغام اتحادیه قرآنی طی سالیان گذشته، ایجاد وحدت رویه بوده است ولی در عمل این امر محقق نشد و ضمن تاکید بر برون سپاری فعالیت های قرآنی به اتحادیه قرآنی استان بر لزوم برگزاری کارگاههای تربیت قرآنی ویژه جامعه قرآنی استان اعم از مدیران، مربیان و خانواده های آنها در استان با همکاری اتحادیه قرآنی استان تاکید کرد و افزود: تا کنون 6 کارگاه در استان برگزار شده که با استقبال گسترده جامعه قرآنی استان قرار گرفته است.

در خاتمه این نشست، مقرر شد، همایش یک روزه مدیران قرآنی استان با حضور 160 مدیر مؤسسه و خانه قرآن و عترت روز پنجشنبه 13 بهمن ماه در شهر خورموج و با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان دشتی برگزار شود و در حاشیه این نشست کارگاههای تربیت قرآنی نیز برگزار خواهد شد.

این نشست چهارشنبه 5 بهمن ماه در دفتر معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.