پ

به گزارش ایکنا، جمعه گذشته ۳۰ تیرماه اردوی یک‌روزه آموزشی ـ تفریحی با حضور قاریان ممتاز نوجوان شهر کرج که در سه مؤسسه قرآنی ـ مردمی «سلام فردیس»، «حر ریاحی کلاک» و «حافظان وحی ملارد» دوره آموزشی خود را طی کرده بودند، در مجموعه تفریحی ـ فرهنگی دشت بهشت مشکین‌آباد برگزار شد.

علی حیدرزاده، مدیر مؤسسه آموزش قرآن «حر ریاحی کلاک» درباره هدف از برگزاری این اردو گفت: گردهمایی قاریان و حافظان ممتاز این سه مؤسسه و هم‌افزایی میان این مؤسسات به منظور برگزاری یک برنامه قرآنی مطلوب هدف اصلی ما از برگزاری این اردو بود.

وی ادامه داد: در این اردو، برای قاریان و حافظان برتر نوجوان این سه مؤسسه که رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال را تشکیل می‌دادند، دو کارگاه آموزشی صوت و لحن برپا شد و البته برای تأمین بخشی از اوقات فراغت شرکت‌کنندگان، انجام برخی از رشته‌های ورزشی همچون مسابقه فوتبال و والیبال نیز در دستور کار قرار گرفت.

حیدرزاده افزود: برگزاری محفل عزای حسینی را نیز می‌توان از دیگر بخش‌های این اردو برشمرد و مادحینی هم که در این محفل به اجرای برنامه پرداختند از جمله آموزش‌دیدگان این سه مؤسسه بودند.

وی به ملاک انتخاب قاریان و حافظان نوجوان ممتاز شرکت‌کننده در این اردو اشاره کرد و گفت: به هر حال نفرات برتر قاری و حافظ قرآن که در حوزه حفظ و تلاوت جزو تقلیدخوانان یا خوشخوانان بودند از سوی هر سه مؤسسه برای این اردو انتخاب و در آن شرکت کردند.

مدیر مؤسسه آموزش قرآن «حر ریاحی کلاک» در پاسخ به این پرسش که آیا برای برگزاری برنامه‌هایی نظیر این اردو کمیته مشترک یا ستاد برگزاری میان مؤسسات قرآنی استان البرز وجود دارد یا خیر گفت: اردویی که جمعه گذشته برگزار شد، نخستین تجربه مشترک میان مؤسسات آموزشی قرآن بود و پیش از این هر کدام از آنها به شکل مستقل مبادرت به برگزاری اردو یا محافل قرآنی می‌کردند.

وی تأکید کرد: از آنجایی که بسیاری از اساتید و مدرسان قرآنی، مشترک میان این مؤسسات هستند لذا با اهتمام و ارتباط خوب ایشان، مقدمات برگزاری یک اردوی مشترک فراهم شد، اما به نظر می‌رسد با توجه به چشم‌اندازهای آموزشی هر یک از مؤسسات و فصل مشترکی که میان آنها وجود دارد، نیاز به تشکیل یک کمیته یا یک ستاد مشترک برای برگزاری برنامه‌هایی از این دست ضروری به نظر برسد.

حیدرزاده درباره دیگر برنامه‌های مورد نظر در ایام تابستان برای نوجوانان حافظ و قاری گفت: تصمیماتی در این زمینه گرفته شده است و برنامه‌هایی نیز برای اجرا مد نظر داریم که تنها محدود به ایام فراغت تابستان کودکان و نوجوانان نشود و در تلاش هستیم برنامه‌ای را به شکل ماهیانه به منظور آموزش، تربیت و استعدادیابی رده سنی کودک و نوجوان در رشته‌های قرآنی نظیر حفظ و قرائت قرآن برگزار کنیم؛ همانند همان چیزی که به شکل سراسری در قالب طرح «اسوه» شاهدش هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: برای تحقق چنین برنامه‌ای که با توجه به اقبال خوب کودکان و نوجوان از محافل و مجالس قرآنی  صورت گرفته است، به نظر می‌رسد ایجاد تشکلی همچون یک کمیته مشترک میان مؤسسات آموزشی قرآن در استان البرز باید صورت گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.