پ
به گزارش تلاوت هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در سخنانی اظهار کرد: یک تعالی در اسلام وجود دارد مبنی بر اینکه احکام دین مبین اسلام بر پایه حکمت، عقل و منطق است یعنی تمام احکام الهی بر اساس مصالح و مفاسد است.  وی عنوان کرد: هر حکمی که خداوند ما را از انجام آن نهی کرده است دارای یک مفسده و فسادی بوده و به همین جهت علما می‌گویند که احکام دایره دارد مفاسد و مصالح است. روابط افسارگسیخته دختر و پسر نیز از این قانون مستثنا نیست.

 

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه خداوند روابط افسار گسیخته و غیرقابل کنترل را بر اساس مفسده‌هایی نهی کرده ‌است، تصریح کرد: در روز قیامت بخشی از پشیمانی‌ها جامعه بشری از بی‌حساب و کتاب بودن روابط خواهد بود. بر اساس روایات، عدول از چارچوب اسلامی روابط‌ها دارای آسیب‌هایی برای انسان خواهد بود به همین جهت توصیه شده است که در روابط خود، حریم ایجاد کنید.

عقلانیت، معنویت و عدالت؛ شاکله‌های مکتب امام(ره)

وی با اشاره به ایام سالروز ارتحال جان‌سوز حضرت امام خمینی(ره)، تصریح کرد: امام خمینی(ره) سرمایه امروز و انقلاب ما محسوب می‌شود و امروز اگر بخواهیم انقلاب خود را زنده نگاه داریم باید امام و مکتب امام زنده باشد. ۳ عنصر عقلانیت، معنویت و عدالت شاکله مکتب امام(ره) هستند. به همین جهت از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب، نقش مردم بسیار پررنگ بود؛ چراکه امام به مردم خود ایمان داشت.

عبادی‌زاده با اشاره به اینکه زمینه ارتباط امام خمینی(ره) با مردم بسیار ارزشمند بود، بیان کرد: از روزهای آغاز انقلاب اسلامی با وجود اینکه مردم در شعارهای خود جمهوری اسلامی را خواستار بودند اما امام خمینی (ره)، قانون اساسی جمهوری اسلامی را به رأی مردم گذاشت که در تاریخ جهان بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه امام با دشمنان منعطف نبود، عنوان کرد: امام از خطر دشمن آگاه بودند و می‌دانستند که دشمنان در تلاش هستند تا چه ضربه‌ای را به اسلام وارد کنند. دشمنان پس از اینکه انواع روش‌ها خود را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به کار گرفته بودند و ناامید شده بودند، منتظر رحلت امام ماندند؛ چراکه تصور می‌کردند در نبود امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی از هم می‌پاشد.

عبادی‌زاده تصریح کرد: روزی که کفار مأیوس شدند، روزی بود که ذخیره انقلاب، آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به عنوان رهبر انقلاب کشف شدند تا مسیر انقلاب و امام خمینی (ره) را ادامه دهند. کار مجلس خبرگان انتصاب و یا انتخاب رهبر نبود، خبرگان شخصیتی که واجد تمام شرایط رهبری را دارا بود، کشف کرد. ولی‌فقیه در دوران غیبت امام زمان(عج) بر اساس ویژگی‌های عام امام زمان و اهل بیت، منصوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بالا و پایین انقلاب را دیده بودند و از حکمت سرشاری بهره‌ می‌بردند. به گونه‌ای که علامه حسن‌زاده، رهبر معظم انقلاب اسلامی را تجلی یافته و مصداق کتب خود می‌داند.

جرم انگاری ارتباط با رژیم اسرائیل در عراق قابل‌تقدیر است

عبادی‌زاده با اشاره به مصوبه پارلمان کشور عراق، اظهار کرد: پارلمان کشور عراق رابطه با رژیم صهیونیستی را ممنوع اعلام کرد. این موضوع در شرایطی که کشورهای اعراب حاشیه خلیج‌فارس در برقراری ارتباط با صهیونیست‌ها با یکدیگر در حال رقابت هستند قابل‌تقدیر است.

وی عنوان کرد: کشور عراق ارتباط با رژیم اسرائیل را جرم انگاری کرد به گونه‌ای که اتباع عراق حق ارتباط سیاسی و اقتصادی با اسرائیل را ندارد. بر اساس قانون هر دولتی که در آینده بخواهد با اسرائیل ارتباط برقرار شود به عنوان جرم توسط دستگاه قضای عراق قابل پیگیری خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه هر ساله حدود ۲۰ جنایت خشن جمعی کودکان در آمریکا در حال وقوع است، تصریح کرد: امروز شاهد فرهنگ منحط خشونت از غرب هستیم. فرهنگی که از طریق امپراتوری رسانه‌ای هالیوود به مدارس و دانشگاه‌ها کشیده شده است. خشونتی که در آمریکا ایجاد شده، حاکمان آن‌ها را چالش کشیده و سیاستمداران را مبهوت کرده است.

وی ادامه داد: اگر یک مورد خودکشی در ایران ثبت شود با تمام قدرت رسانه‌ای خود تمام ابعاد موضوع اعم از اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را بررسی می‌کردند و نظام حاکم را به چالش می‌کشند اما وضعیت امروزی که در کشورهای غربی در حال وقوع است که صدای اندیشمندان و عالمان خودشان را نیز درآورده است، علائم و نشانه‌هایی مبنی بر متلاشی شدن جامعه آمریکا هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.