پ

به گزارش تلاوت از زنجان، در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی، از ابتدای امسال بیش از 700 جلد کتاب با موضوعات قرآن و معارف اسلامی، فرهنگی، تربیتی و سیره علما و شهدا در میان مراکز فرهنگی، موسسات قرآنی، کانون های فرهنگی تبلیغی و آموزشی و مدارس اهداء شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اعلام این خبر و با  اشاره به اهداف این کار فرهنگی اضافه کرد: دین اسلام و کلام‌‌الله مجید برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است. اهمیت کتابخوانی در اسلام به‌ قدری است که معجزه پیامبر اکرم(ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل شده با امر به خواندن و کلماتی از قبیل کتاب، قلم و علم همراه شده است و بدین ترتیب نقطه‌ آغاز رسالت و دعوت اسلامی بر مبنای خواندن و مطالعه شکل گرفت.

احمدی  با بیان اینکه کتاب نقش اساسی در گسترش فرهنگ مطالعه و بالا بردن سواد اطلاعاتی همه مردم دارد، افزود: بنابراین  باید از همه ظرفیت ها در جهت ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ نهایت تلاش را به کار بگیریم. حجت الاسلام احمدی در ادامه تصریح کرد: باید فرهنگ کتابخوانی در حوزه فرهنگ دینی در جامعه تقویت شود چرا که جامعه در این برهه زمانی نیاز  مبرم به آشنایی و تبیین ارزشهای دینی دارد.

حجت الاسلام احمدی در ادامه افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان دارای ظرفیت‌ها و ارتباطات گسترده‌ای با اقشار مختلف مردم است و از این ظرفیت می‌توان برای معرفی کتاب و ترویج کتاب خوانی در جامعه  استفاده کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.