پ

محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم با بانوان ممتحن حفظ قرآن گفت: در ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم، تعدادی از ممتحنین خواهر را در جلسه‌ای دعوت کرد و در قالب این جلسه حاضران نظرات خود را در مورد آزمون‌های تخصصی حفظ قرآن کریم بیان کردند.

وی افزود: در این جلسه باتوجه به دیدگاه‌های متفاوت، به تسهیل روند آزمون و برخی به تخصصی شدن فنی آزمون‌ها اشاره داشتند. همچنین موضوع آموزش حافظان شرکت‌کننده در طرح اعطای مدرک به صورت جدی مطرح و پیشنهاداتی برای تسهیل روند اجرایی آزمون‌ها ارائه شد. همچنین در مورد آزمون‌های عمومی و نظارت دقیق‌تر بر این آزمون‌ها و استفاده از ممتحنین مجرب و کارآزموده بحث شد.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم تصریح کرد: در مجموع نظرات متنوعی در این موضوعات بیان شد و ما نیز در مقابل ضمن قدردانی از نظرات کارشناسی حاضران رویکرد‌های سازمان دارالقرآن را در موضوع حفظ به خصوص حفظ موضوعی به سمع و نظر حاضران رساندیم. انتظار داریم که در بحث حفظ به خصوص حفظ موضوعی اساتید حفظ قرآن تهران به صورت جدی‌تری پای کار بیایند و بتوانیم این بحث را جدی‌تر دنبال کنیم.

بحرالعلوم تصریح کرد: در پایان این جلسه محصولات سازمان دارالقرآن در حوزه حفظ موضوعی به حاضران اهدا شد. امیدواریم که بازخورد خوبی را در این حوزه شاهد باشیم و در آینده این جلسات همفکری و هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین شخصا سفر‌هایی را به استان‌های مختلف خواهم داشت. طی چهار ماه گذشته در پنج استان حضور یافتم.

وی تصریح کرد: دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم تاکنون جلسات متعددی را با گروه‌های مختلفی از حافظان، اساتید و مدیران قرآنی کشور برگزار کرده و این جلسات نتایج خوبی در برداشته که بخشی از آن‌ها را در تسهیل روند آزمون‌های اعطای مدرک به حافظان قرآن در سال جاری و بخشی دیگر را هم در اجرای طرح و برنامه‌های سازمان دارالقرآن الکریم قابل مشاهده است.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم افزود: در این جلسه دو هدف را دنبال کردیم، نخست؛ استفاده از نظرات و پیشنهاد‌های این افراد است که از تجربه به دست آمده ایشان در صورت بررسی و تأیید شورای کارشناسی حفظ قرآن کریم در روند آزمون‌های اعطای مدرک به حافظان استفاده خواهیم کرد و هدف دوم نیز تبیین برنامه‌ها و رویکرد‌های سازمان دارالقرآن الکریم در زمینه حفظ قرآن و استفاده از ظرفیت این افراد در تدریس، داوری و آزمون‌های اعطای مدرک جهت ارتقای فضای حفظ قرآن کریم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.