پ

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از برگزاری دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه خبر داد و اظهار کرد: این دوره با همکاری مؤسسات قرآنی استان در دو ترم ۱۰ جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این دوره‌های آموزشی سعی داریم تا از اساتید حوزه و دانشگاه بهره بگیریم و به شرکت‌کنندگان گواهی‌نامه رسمی اعطا می‌شود.

این مسئول بیان کرد: علاقه‌مندان برای حضور در این دوره آموزشی باید مدرک کارشناسی یا مدرک سطح دو حوزه داشته باشند، همچنین این افراد پس از حضور در این دوره برای تدریس نهج‌البلاغه به مراکز قرآنی معرفی می‌شوند.

ملازاده گفت: حداکثر سن برای حضور در این دوره ۴۵ سال است و افرادی که معرفی‌نامه از مؤسسات قرآنی داشته باشند در اولویت پذیرش دوره هستند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز گفت: در این دوره به مباحثی چون موضوع نهج‌البلاغه‌شناسی شامل آشنایی با نهج‌البلاغه، ساختارشناسی نهج‌البلاغه، روش برداشت از نهج‌البلاغه، مراحل تدوین و گسترش نهج‌البلاغه، روش ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه، روش سیر تاریخی نهج‌البلاغه، روش مطالعه و حفظ نهج‌البلاغه و روش تحقیق و پژوهش در نهج‌البلاغه پرداخته خواهد شد.

ملازاده شناخت رابطه نهج‌البلاغه با قرآن، شناخت اسناد و مدارک نهج‌البلاغه، شناخت شبهات پیرامون نهج‌البلاغه و کتاب‌شناسی نهج‌البلاغه، روش علمی استفاده از نهج‌البلاغه، روش شرح ترتیبی نهج‌البلاغه، آشنایی با شرح‌های نهج‌البلاغه و روش آن‌ها را از دیگر مباحثی عنوان کرد که در این دوره آموزش داده می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در پایان با اشاره به زمان برگزاری این دوره، گفت: زمان برگزاری این دوره نیمه دوم مهرماه است و درخصوص چگونگی اجرای دوره به شیوه مجازی یا حضوری، تصمیم‌گیری به نیمه دوم مهر و وضعیت استان به لحاظ کرونا موکول شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.