پ

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌‌وگو با ایکنا از البرز با بیان اینکه امروزه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که با آنها مواجه هستیم به‌خاطر دور افتادن از فرهنگ قرآنی و معنوی است، اظهار کرد: حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های قرآنی موجب کاهش  آسیبب‌های اجتماعی، رفتارهای ناهنجار، رشد و رسیدن به خودباوری دینی آنها شده و جلوی هجمه‌ها و فتنه‌های دشمن را می‌گیرد و شرکت در محافل قرآنی موجب کاهش معضلات و مشکلات اجتماعی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به‌منظور ترویج فرهنگ قرآنی از ابتدای سال تاکنون ۱۰ خانه قرآنی در استان افتتاح شده است، گفت: از وظایف اصلی خانه‌های قرآن گسترش فعالیت‌های قرآنی و آشنا کردن اقشار مختلف مردم با مفاهیم این کتاب الهی و انس و الفت با آن است.

این مسئول بیان کرد: علاقه‌مندانی که مایل به راه‌اندازی خانه قرآن شهری یا روستایی هستند در گام اول با مراجعه به اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز فرم درخواست مربوطه را تکمیل کرده و مدارک اولیه شامل کپی شناسنامه و کارت ملی خود را ارائه می‌دهند.

ملازاده با اشاره به اینکه پس از ارائه فرم درخواست، فرم سوء‌پیشینه کیفری متقاضی نیز لازم است، گفت: توسط این اداره و به درخواست متقاضی، نامه‌ای تنظیم و به بخش تشخصی هویت فرماندهی نیروی انتظامی ارجاع داده می‌شود که نتیجه آن نیز ضمیمه پرونده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خانه‌های قرآن شهری دارا بودن مدرک تربیت معلم قرآن یکی از امتیازها محسوب می‌شود، تأکید کرد: با تکمیل مدارک یک جلسه مصاحبه انجام می‌شود که در آن آزمون فصیح‌خوانی و همچنین سؤالاتی از کتاب چهار جلدی مفاهیم دکتر وکیل پرسیده می‌شود.

ملازاده با اشاره به اینکه با آغاز فعالیت خانه قرآن نظارت کارشناسان از آن به‌صورت مستمر انجام می‌شود، گفت: فرم تأییدیه مکان هم یکی از ملزومات اخذ مجوز خانه قرآن است که در صورت اجاره‌ای بودن، رضایت‌نامه مالک الزامی است.

این مسئول در پایان تأکید کرد: راه‌اندازی خانه قرآن به مدیریت یک فرد محدودیت تعداد ندارد، ولی پراکندگی آن در یک منطقه مورد توجه است و باید فواصل و تعداد این خانه‌ها در یک منطقه رعایت شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.