پ

حجت الاسلام رضایی عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار کرد: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را در حالی گرامی می‌داریم که شرایط خاص داخلی و بین‌المللی در کشور و جهان وجود دارد و امروز شاهدیم حرکت رو به جلوی نظام اسلامی ایران می‌باشیم به طوری که این حرکت برای همه دشمنان نظام به خوبی آشکار شده است.

به گفته وی دشمنان تا امروز هیچ گاه از ایجاد مانع در مسیر حرکت نظام انقلاب خودداری نکرده‌اند و در این ایام بیشتر شاهد مانع تراشی دشمنان هستیم و یکی از دلایل رو به رشد نظام، گسترش حمله دشمنان داخل و خارج از کشور است که برای همه گروه‌های سنی برنامه دارند.

وی اضافه کرد: مسئولان نظام علاوه بر عمل تدافعی باید خودشان در برابر اهداف دشمن ورود کنند که این یکی از بهترین ابزاری است که توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند و مقام معظم رهبری با تاکید بر جهاد تبیین راه را به همه نشان داده‌اند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه رهبری از سال ۸۲ به تبیین‌گری ورود کرده‌اند و تا امروز همواره بر آن تاکید داشته‌اند، بیان داشت: یکی از کارهای دشمن تعریف انقلاب است که جای اصل و فرع را عوض می‌کند و جهاد تبیین عامل اثر گذاری برای جلوگیری از تعریف است و ائمه همواره در راستای جهاد تبیین عمل می‌کردند.

به گفته وی جهاد تبیین در واقع مقابله با روایت سازی های دشمنان است و به حرکت قطار انقلاب کمک می‌کند و یکی از بهترین فرصت‌ها برای جهاد تبیین ایام الله دهه فجر است که دل‌ها و ذهن‌ها برای دریافت اهداف انقلاب و برکات آن آماده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر اینکه همه مسئولان در هر جای که هستند بیاید خود را تبیین‌گر بدانند، اظهار کرد: در این راستا بیش از یک هزار برنامه برای دهه فجر پیش بینی شده است که از جمله آنها برگزاری پویش پرچم افتخار است.

به گفته وی در این قالب حداقل هزار پرچم جمهوری اسلامی ایران به صورت رایگان از طریق پست در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: مردم برای دریافت پرچم باید عدد دو را به سامانه ۳۰۰۰۲۱ ارسال کنند تا بعد از قرعه کشی برای نصب در درب منازل پرچم‌ها برای آنها ارسال شود.

به گفته وی پویش سرود افتخار یکی دیگر از برنامه‌های دهه فجر برای تبیین‌گری است و هر کس به تنهایی یا به شکل گروهی می‌توانند سرودهای انقلاب را اجرا کنند و عکس و فیلم آن را با ارسال عدد سه به سامانه ۳۰۰۰۲۱۲ بفرستند که بعد از ارزیابی کارهای ارسالی بهترین آنها از شبکه سه سیما پخش خواهد شد و در فضای مجازی هم بار گذاری خواهند شد.

وی دیدار طیف‌های مختلف جوانان و جمعی از فعالان شاخص قرآنی را با نماینده ولی فقیه، بر پایی محافل انس با قرآن در ۶۰۰ نقطه استان توسط هیئت‌ها، خانه‌ها و مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود و مسابقات فرهنگی و کتابخوانی با موضوع انقلاب اسلامی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: روایتگری و بیان خاطرات انقلاب توسط فجر آفرینان، بر پایی کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی، بر گزاری نمایشگاه انقلاب و محصولات قرآنی در ۱۰۰ نقطه خراسان جنوبی، دیدار و تجلیل از روحانیون، فعالان دوران انقلاب و دفاع مقدس، اجرای سرودهای خیابانی در شهرستان‌ها؛ فضا سازی جلوی هیئت‌ها، مساجد و تشکل دینی و مراکز قرآنی از دیگر برنامه‌های دهه مبارک فجر است.

به گفته وی ۵۰۰ روحانی بومی، طرح هجرت و نهادها، حضور چهار گروه ویژه مبلغین از قم، برگزاری برنامه ۱۰ مسجد ده محله محوری در مرکز استان و برپایی نمایشگاه انقلاب در مدارس صدرای سازمان تبلیغات اسلامی از جمله برنامه‌های دهه فجر است.

حجت الاسلام رضایی همچنین برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، همایش تحلیل از اساتید و مربیان حفظ و نفرات برتر مسابقات، تولید و انتشار آثار قرآنی در قالب نمایشگاه‌های مجازی و حقیقی، اعزام گروه قرآنی به مناطق محروم، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، صدور بیانیه الکترونیکی جامعه قرآنی به مناسبت دهه فجر از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

وی با بیان اینکه در صورت مناسب بودن شرایط با اولویت مساجد جامع اعتکاف برگزار خواهد شد، اضافه کرد: توسط ۵۰۰ مسجد و هیئت بسته‌های غذایی در قالب کمک‌های مومنانه توزیع خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.