پ

به گزارش تلاوت از زنجان، حجت الاسلام حمید حسنی رئیس اداره امور قرآنی با اعلام این مطلب افزود: شأن و منزلت والای قرآن كريم به عنوان سفره گسترده الهی، معجزه جاودانه پیامبر (ص) و كتابی كه فضيلت آن بر ساير سخنان همانند فضيلت خدا بر خلق بوده و نيز تجلّی خاص خداوند سبحان می باشد از يك منظر و تأثير شگفت و بی نظير آن در سازندگی فكری، روحی و معنوی انسان و جوامع بشری از سوی ديگر سبب شده تا همگان به سوی آیات والای آن گرایش یابند. از آن جا که اين مهم متکی بر انس و ارتباط روزافزون انسان با قرآن كريم و داشتن توانايی لازم در قرائت و تلاوت آن به عنوان نخستين اقدام عملی و مقدماتی می باشد، در همین راستا و با هدف بستر سازی لازم برای رشد و تعالی آموزه‌های قرآنی، در بين آحاد امت اسلامی خصوصا نوجوانان، خانه قرآن مصباح النور در شهرستان خرمدره کلاسهای آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را برگزار می کند.

وی اظهار داشت: این کلاسهای آموزشی بصورت هفتگی و دو روز در هفته بعد از نماز مغرب و عشاء با همکاری هیئت امنای مسجد صاحب الزمان (عج) شهرستان خرمدره و با مدیریت مهدی باقری، مدیر خانه قرآن مصباح المنیر برگزار می شود.

شایان ذکر است سرفصلهای آموزشی این دوره مشتمل بر آشنایی با حروف عربی، حرکات کوتاه و کشیده، علائم سکون و تشدید و تنوین و مد، حروف ناخوانا، قواعد اشباع و خواندن تنوین نزد ساکن و وقف و علائم آن می باشد. به افرادی که حد نصاب آزمون شفاهی پایانی (حداقل نمره 14 از 20) را کسب نمایند، گواهینامه مربوطه از طرف اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمدره اعطاء خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.