پ

به گزارش تلاوت از زنجان جلسه غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در مناطق کم برخوردار و محلات منتخب شهری استان زنجان با حضور نجفی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان و امامان پایگاه های فرهنگی و اجتماعی و امامان محترم محلات منتخب شهری استان زنجان در سالن شهید حججی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان طی صحبتهایی گفت: تبیین و تبلیغ گفتمان انقلاب اسلامی را باید در میان نسل جوان آغاز کرد و تربیت جوانان انقلابی برای پیشبرد اهداف انقلاب امری لازم و ضروری است.

ایشان با اشاره به توصیه های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری ایجاد امید، نشاط در زندگی جوانان و تقویت باورهای دینی آنان و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی در جامعه را از رسالات مهم و اصلی مبلغین و مبلغات عنوان کرده و گفت: مبلغین محترم باید فرصت ها را مغتنم شمرده و به فکر فرصت سازی باشند. برای فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ قرائت قرآن کریم در مساجد و حتی در منازل بایستی در هر مسجد حداقل سه جلسه قرآنی در رشته های مختلف برای سنین مختلف توسط ائمه محترم مساجد هماهنگی و برگزار شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه افزود: احصاء نیازمندی های آموزشی، فرهنگی، دینی، تفریحی و زیارتی و اردویی جوانان را از مبلغین خواستار شده و تاکید کردند برنامه های  غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بایستی هدفمند و بر اساس نیاز های امروزی آنان تدوین و عملیاتی گردد. تمام ظرفیت ها باید در خدمت جوانان بالاخص جوانان منطقه محروم و کم برخور دار باشد. ایشان مساجد را تنها مرکز مقدس و پایدار برای انجام برنامه های تبلیغی و دینی، آموزشی و فرهنگی ذکر کردند و گفتند فعالیت درمساجد با مردم و برای مردم است و نباید نوجوانان و جوانان از مساجد فاصله بگیرند.

حجت الاسلام احمدی در ادامه اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی در جامعه ما افراد زیادی از میان اقشار مختلف و تاثیرگذار در زمینه های مورد نیاز جوانان  هستند که آماده خدمت رسانی به ویژه برای مناطق کم برخوردار هستند ولی برای بهره مندی از این نعمات بایستی بستر سازی شود و این مهم چه بهتر که در مساجد برنامه ریزی و عملیاتی شود. احمدی در پایان گفت اداره کل تبلیغات اسلامی استان در کنار سایر دستگاه های فرهنگی با همکاری ستاد ساماندهی امور جوانان در استان و همفکری و پشتیبانی مدیر کل محترم امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان تلاش خواهند کرد تا جوانان ما بتوانند از تمام ظرفیت های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و اردویی استان به نحو احسن بهره برداری نمایند.

در ادامه این جلسه نجفی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز ضمن اهتمام به ساماندهی امور جوانان بیان کرد که به برکت خون شهدای عزیز و  انقلاب اسلامی، جوانان غیور ایران اسلامی  در استان ظرفیت های بسیاری وجود دارد که حق جوانان است تا از آنان به نحو احسن استفاده نمایند  و لازمه آن احصاء نیازمندی های جوانان در مناطق مختلف و هماهنگی و پیگیریهای لازم جهت تحقق  این مهم است که در این راستا اهتمام جدی معمول خواهد شد.

در خاتمه حاضران در این نشست به بیان نظرات و دیدگاههای خود درباره چگونگی غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.