پ

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ روز دوشنبه در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی قرآن بزرگداشت ایام الله دهه فجر و ستاد قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: کارگروه قرآنی انقلاب اسلامی از ایام شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و دهه بصیرت فعالیت خود را آغاز می کند و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد که چله قرآنی انقلاب اسلامی نام دارد و نگاهمان ایجاد گفتمان قرآنی انقلاب اسلامی در این ایام است.

وی افزود: با توجه به مدت اجرایی این برنامه ها که در حدود دو ماه خواهد بود و همچنین همزمانی سالگرد شهید قاسم سلیمانی با ایام فاطمیه برنامه های ویژه ای برگزار خواهد شد که در ادامه به استقبال ماه های رجب، شعبان و رمضان می رویم و امیدوارم این برنامه ها استمرار پیدا کند و طلیعه خوبی برای ورود مردم به بهار قرآن باشد.

اخوان از ضرورت برگزاری مردمی بودن این فعالیت ها سخن گفت و افزود: امسال برنامه های منسجمی خواهیم داشت و علاوه بر برنامه هایی که در نهادهای مختلف انجام می شود، ۴۰ تا ۵۰ برنامه به صورت تخصصی میان همه نهادها اجرا می شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه ها به صورت حضوری از دولت سیزدهم برای واکسیناسیون عمومی تشکر کرد و گفت: این واکسیناسیون کمک خوبی کرد تا برنامه های قرآنی نه فقط در ایام فجر بلکه تمام برنامه های قرآنی به صورت حضوری فعال تر شود. البته بخش مجازی در کنار بخش حضوری در این سال ها تقویت شد و امیدواریم محافل و بخش های تبلیغی و ترویجی، کاروان قرآنی و همه فعالیت های قرآنی به صورت حضوری بهتر جلوه داده شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: در کارگروه قرآنی ستاد دهه فجر بیش از ۲۰ نهاد دولتی و گروه مردمی به ویژه اتحادیه مردمی قرآن و عترت فعالیت دارند و ذیل این کارگروه نیز یک کمیته اجرایی تشکیل می شود و امسال با بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه های سال های گذشته امیدواریم این برنامه ها به بهترین شکل تا ایام الله دهه فجر برگزار شود.

وی مهمترین برنامه های امسال را شامل محفل قرآنی در گلزار شهدای کرمان و حسینیه شهید سلیمانی، بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی در حسینیه الزهرا در شورای عالی قرآن و همچنین محفل بین المللی برای قاریان جهان اسلام به صورت ویژه در سراسر استان ها و در بخش بین المللی مانند سال گذشته دانست و از برنامه هایی برای بزرگداشت اولین سالگرد رحلت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی خبر داد.

در این جلسه نمایندگانی از ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، وزارت آموزش و پرورش، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین، رادیو قرآن، خبرگزاری قرآن ایکنا، سازمان تبلیغات اسلامی، شبکه قرآن و معارف سیما، سازمان دارالقرآن الکریم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، شورای عالی قرآن، شهرداری تهران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت، شورای عالی قرآن، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ نظرات خود را برای برگزاری هر چه بهتر مراسم سالگرد سردار شهید سلیمانی و دهه فجر بیان کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.