پ

ه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، سید مصطفی حسینی واعظ «مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان گلستان» در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان با اشاره به فعالیت‌های کارگروه قرآنی عملیات محرم اظهار داشت: ما لیست بلند بالایی از محافل و مجالسی که به همت مراکز قرآنی – مردمی اعم از مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی راه اندازی شده است را در اختیارداریم که بسیاری از فعالیت‌های مؤمنانه و خودجوش را در ایام محرم مدیریت می‌کنند که برگزاری مراسم عزاداری در شهرهای مختلف استان گلستان و سیاه‌پوش کردن شهرها، مؤسسات و مراکز قرآنی استان نیز یکی از این فعالیت های مومنانه است.

وی بابیان اینکه در ایام دهه اول محرم ۱۴۰۰ توسط فعالان و مراکز قرآنی – مردمی و در قالب مواسات؛ مبادرت به تهیه بسته‌های غذایی برای نیازمندان شده است افزود: ۱۰ هزار غذای گرم به همراه ۲۰۰۰ جلد کتاب «سلوک ارغوانی» از نوشته‌های جدید دکتر محمدعلی انصاری از چهره‌های موفق قرآنی با موضوع قیام و نهضت امام حسین علیهم‌السلام نیز به همت مجموعه قرآنیان و با کمک خیرین در شهرهای مختلف استان گلستان توزیع‌شده است.

به گفته مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی گلستان، در دهه اول محرم ۵۰ نفر از قاریان قرآن به محافل قرآنی در شهرهای مختلف استان گلستان اعزام شدند و برای نخستین بار نیز هیئت فاطمیون در امام‌زاده یحیی بن زید شهر گنبدکاووس قبل از سخنرانی و مداحی «کارگاه ویژه سبک زندگی قرآنی» برگزار کرد.

سید مصطفی حسینی واعظ با اشاره به فعالیت‌های مجازی قرآنی در استان گلستان به «برگزاری مسابقه قرآنی» در برخی از شهرهای استان گلستان بر اساس کتاب «قرآن و امام حسین (ع)» از آثار استاد قرائتی اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر آن نیز در فضای مجازی، یکسری کلیپ‌هایی با موضوع «سبک زندگی قرآنی» تحت عنوان قرآن و امام حسین علیهم‌السلام تولیدشده است که در این کلیپ‌ها اساتید قرآنی برجسته‌ای همچون حاج‌آقا حکیم از حافظین و مؤلفین قرآنی، استاد علی‌اصغر زنگانه، دکتر پاک‌دامن و یکی از علمای اهل سنت حضور داشتند که این کلیپ‌ها ضبط و در فضای مجازی نیز منتشر شده است.

وی با اشاره به «پویش ختم قرآن کریم» از برگزاری ۷۰۰ مراسم ختم کامل قرآن کریم توسط دارالقرآنی‌ها، خانه‌های قرآن شهری و روستایی، قاریان، حافظان و همچنین حوزه‌های علمیه اهل سنت گلستان خبر داد.

مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان گلستان تأکید کرد: یکی از اقدامات مهمی که هیئات مذهبی ما باید در کنار برگزاری مراسم‌های مختلف انجام دهند «توجه ویژه به موضوع قرآن» است چراکه اهل‌بیت علیهم‌السلام نه‌ تنها توجه خاصی به قرآن داشتند بلکه همه آنان فدای راه قرآن شدند. لذا ضروری است که «منبر برنامه‌های هیئات مذهبی» برگرفته از مباحث قرآنی باشد و مراکز و مؤسسات قرآنی نیز در این منبرها فعال‌تر عمل کنند. این در حالی است که ما نباید از «عترت» غافل شویم.

این مدیر قرآنی در پایان در مورد فعالیت‌های اربعین این استان هم گفت: هم اکنون این فعالیت‌ها از سوی مسئولین مربوطه در حال برنامه‌ریزی است که به‌محض مشخص شدن اعلام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.