پ

به گزارش اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، روح الله باقری کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در نشست کارگروه توسعه قرآنی آران و بیدگل گفت: هم اکنون دو طرح حفظ تخصصی و حفظ عمومی به صورت ملی ویژه حافظان قرآن کریم از سوی سازمان دارالقرآن الکریم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی اجرا می شود.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با اشاره به اجرای نخستین مرحله طرح حفظ عمومی قرآن در مجمع قاریان و حافظان هلال آران و بیدگل گفت: آزمون های حفظ عمومی قرآن به صورت مستمر در چندین نوبت در طول سال و در ۱۰ مقطع مختلف برگزار خواهد شد.

باقری ادامه داد: علاقمند با ورود به سامانه اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن برای شرکت در آزمون‌های طراحی شده نام نویسی و پس از ارزیابی و قبولی، مدرک حفظ عمومی قرآن را دریافت می کنند.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل تصریح کرد: آزمون‌های اعطای مدرک عمومی حفظ قرآن پیچیدگی طرح اعطای مدرک تخصصی حفظ را ندارد و بیشتر در حد حسن حفظ و روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم است و در آن موارد صوت و لحنی و تجویدی به صورت تخصصی مورد توجه نیست. روح الله باقری افزود: این طرح فرصت مناسبی را ایجاد کرده است تا کسانی که به صورت عمومی قرآن را حفظ کرده‌اند و شرایط خاص برای حضور در آزمون‌های تخصصی اعطای مدرک حفاظ را ندارند، مدرک عمومی حفظ را دریافت کنند.

نخستین نشست کارگروه توسعه قرآنی آران و بیدگل با حضور امام جمعه، رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران مؤسسات قرآنی و خانه های قرآن و عترت شهرستان آران و بیدگل در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.