پ

به گزارش اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام ناصر رفیعی در پیامی به نخستین همایش «شیوه ها و راهکارهای ترویج قرآن در فرهنگ عمومی« در محل سالن اهل بیت(ع) اصفهان به راه و روش بهره گیری از معارف قرآن در فرهنگ عمومی پرداخت و اظهارداشت: توصیه های قرآنی باید جایگزین ضرب المثل های نادرست جامعه بشود تا در بین مردم نهادینه و ترویج یابد.

پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه افزود: برخی از ضرب الثمل ها مثل «سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند« با فرهنگ قرآنی ناسازگار بوده چرا که ما نسبت به دغدغه ها و نیازهای جامعه باید احساس مسئولیت داشته باشیم. وی یادآورشد: حذف چنین ضرب المثل هایی و ترویج توصیه های قرآنی در زندگی و فرهنگ عمومی جامعه نهادینه شده و تفکر و نگرش غلط رخت می بندد.

حجت الاسلام رفیعی پاسخگویی به شبهات بر اساس قرآن را گامی موثر در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بیان کرد و اذعان داشت: این اقدام توسط ائمه معصومین(ع) انجام می شد که نیاز به افزایش مطالعه و بررسی آیات توسط آحاد جامعه و تخصصی توسط مردم است.

وی آشنایی با قرآن و درک آیات آن را جز نخستین گام های مورد نیاز در ترویج معارف آن در فرهنگ عمومی بیان کرد و خاطرنشان ساخت: برخی از طلاب به دلیل عدم آشنایی کامل با زبان عربی و تجهیز به معارف آن دچار مشکل شده و در برخورد با وهابیون پاسخی ندارند. استاد حوزه علمیه بهره گیری از هنر در انتقال پیام را ضروری خواند و اذعان داشت: تولیدات چند رسانه ای و ساخت فیلم و پخش آن برای مردم و در شبکه های مجازی جز مهمترین راهکارهای ترویج معارف قرآنی در فرهنگ عمومی است.

وی اذعان داشت: تلفیق هنر با آموزه ها و توصیه های این کتاب آسمانی گامی بزرگ در توسعه پیام های آن بوده که باید از آن بهره گرفته شود.

حجت الاسلام رفیعی با مروری بر آیات قرآن و احادیث، این کتاب را نسخه کاملی برای درمان بیماری های روحی معرفی کرد و اذعان داشت: بنا به فرمایش امام علی(ع) قرآن چهار درد بزرگ روحی شامل نفاق، کفر، غی و ضلالت را شفا بخش و مایه هدایت است. وی ادامه داد: قرآن کتابی برای هدایت و آگاهی بخشی به مردم است که پایبندی به آیات آن منجر به هدایت و رسیدن به بهشت و سرپیچی از دستورات آن مایه شقاوت و جهنم خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.