پ

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرحله ارزیابی و دفاع از طرح‌های ارسالی به جشنواره «ایده‌های قرآنی» که به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی، اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای شهر اراک ویژه اوقات فراغت تابستان در دستور کار قرار گرفته بود، شامگاه پنجشنبه، ۲۶ خردادماه با داوری علیرضا احمدی، حجت‌الاسلام جواد فراهانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی و دبیر طرح، پیمان عین‌القضاتی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک و فعال قرآنی و عبدالرضا هدایتی، قاری و فعال قرآنی در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار و پس از داوری نتیجه ارزیابی بدین شرح اعلام شد.

۳۹ طرح به «ایده‌های قرآنی» استان به دبیرخانه ارسال و پس از ارزیابی اولیه ۱۷ طرح به مرحله نهایی راه یافتند که در نهایت ۱۶ ایده‌پداز در جایگاه قرار گرفته و از طرح و ایده خود دفاع کردند. نتیجه نهایی طرح‌های برتر بدین شرح اعلام می‌شود.

طرح «اوقات فراغت تابستان با رویکرد روانشناسی اسلامی» با ارائه حجت‌الاسلام روح‌الله کمالی‌وفا، «مسابقه قرآنی با رویکرد مشاعره» با ارائه فاطمه‌السادات رحیمی، «سلام همسایه» با ارائه فهیمه جفرسته، طرح «اجرای نمایش خلاق گروه سنی ۴ تا ۱۵ سال» با ارائه سمیه ذکریا، طرح «پارک قرآنی» با ارائه مهدیه‌السادات حسینی، «کرسی تلاوت» با ارائه علیرضا طاهری و «لوح سعادت» با ارائه فاطمه‌السادات رحیمی و «دوره تخصصی آمادگی قاریان و حافظان برتر استان مرکزی» با ارائه عادله شیخی موفق شدند به عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب و مورد حمایت کامل مالی قرار گفتند.

همچنین طرح‌های «آیات و ابیات» با ارائه مسعود اکبری، طرح «جام حافظان ۲» با ارائه مرتضی سعیدی،«کافه قرآنی» با ارائه مهدیه‌السادات حسینی و «نورباران» با ارائه هاجر عابدینی نیز به عنوان طرح‌های برگزیده جهت حمایت مالی یا تأمین امکانات بخشی از طرح انتخاب شدند.

طرح‌های «دشت بهشت» با ارائه هانیه بقایی، «سازماندهی رتبه‌های تک رقمی مسابقات قرآنی» با ارائه مهدیه‌السادات حسینی، «مسابقات تلاوت تقلیدی قرآن» با ارائه مجتبی سعیدی و «جشنواره استعدادیابی در زمینه‌های قرانی و مذهبی» با ارائه سیما عطاری نیز شایسته تقدیر شدند.

عبدالرضا هدایتی، قاری و داور  ارزیابی «ایده‌های قرآنی»، پس از اعلام نتایج، گفت: طرح‌های منتخب از سوی دستگاه‌ها پیگیری و به مرحله اجرا می‌رسند، اما قرار بر این است به زودی جلسه‌ای با حضور مدیران جهت تأمین منابع و حمایت از طرح‌ها برگزار شود.

وی ادامه داد: اهدای مبلغ ۵ میلیون ریال به هشت طرح اول، سیصد میلیون ریال به ۴ تیم دوم و ۲میلیون ریال به طرح‌های شایسته تقدیر نیز پیشنهاد شد و امید است مورد موافقت قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.