پ

به گزارش پايگاه خبري نهضت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئيس سازمان تبليغات اسلامي ظهر چهارشنبه در جريان سفر به استان فارس با فعالان جامعه قرآنی اين استان در سالن شهید قاضی استانداری فارس ديدار كرد.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي در اين نشست، فعالیت‌های قرآنی در استان فارس را دارای سابقه و تاریخچه برشمرد و ادامه داد: اگر توفیق خدمت در محضر قرآن را داشته باشیم باید از طريق اين خدمت؛ مردم جامعه را با طراوت و حلاوت قرآن آشنا سازيم.

حجت‌الاسلام قمي، ارائه آموزش ضمن خدمت را قائده قانونی در ادارات و مدارس  برشمرد  و اذعان داشت: آموزش قرآن می‌تواند نقش مؤثری در گسترش فرهنگ انس با اين كتاب آسماني در جامعه داشته باشد اين در حالي است كه وضعیت آموزش قرآن در مدارس و برخی از ادارات کشور خوب نیست اما می‌توان با آموزش‌های ضمن خدمت؛ بستري برای توسعه فرهنگ قرآنی در میان کارمندان ايجاد كرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: بانوان در مکتب امام راحل (ره) از جايگاه ویژه‌ای برخوردارند اين در حالي است كه می‌توان از هیئات اندیشه‌ورز  بانوان و سرمایه‌های اجتماعی اين قشر  نيز براي سرعت بخشيدن به توسعه تعالی جامعه استفاده كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به اينكه  در سازمان تبليغات اسلامي براي فعالیت‌های قرآنی بودجه مستقلي تعریف شده اذعان داشت: اين بودجه ذیل سازمان تبلیغات اسلامی به موسسات قرآنی پرداخت مي‌شود البته بايد در لایحه بودجه، براي تخصيص بودجه‌ قرآني تجديد نظرشود.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت:  مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای به جهاد تبیین که کاری قرآنی است دارند همچنين در عرصه جهاد تبيين باید با  تمسك به معانی و معارف قرآن، جامعه را در مسیر تعالي قرار داد تا جامعه‌اي مبتنی بر مفاهیم و حکمت‌های قرآنی شكل گرفته و توسعه یابد.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي با تأكيد بر اينكه  باید از تمام فعالان عرصه جهاد تبیین، حمایت كرد عنوان داشت: حمايت از فعالان قرآني عرصه جهاد تبيين اسباب تحقق بیانات مقام معظم رهبری در جامعه را فراهم مي‌سازد چراكه قرآن در تمامی مراحل زندگی حتی پیچیده‌ترین زمان‌ها نیز حرفی برای گفتن و نقشی براي هدایت مردم دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی خاطرنشان کرد: امید در جامعه را می‌توان ميان موسسات و فعالان قرآنی به وضوح مشاهده کرد و باید در این بخش نیز رویکرد حمایتی وجود داشته باشد تا بتوان این امیدواری را در جامعه گسترش داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.