پ

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری پایتخت موکب‌ها که در اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ اربعین که بخشی از آن موکب و موکب داری است در دل و جان مردم ایران رسوخ پیدا کرده به گونه‌ای که امروزه نماد اصلی در خوزستان موکب ها به شمار می‌روند که نشان از ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارد.

وی با اشاره به اینکه اربعین به فرهنگی مترقی در بین مردم خوزستان تبدیل شده است، بیان کرد: یکی از نشانه‌های مؤمنان شرکت در مراسم اربعین حسینی است و ایرانی‌ها و مؤمنان در سراسر جهان در سال‌های اخیر نگاهی توأم با عشق و ارادت به مردم اربعین حسینی پیدا کرده‌اند و مردم با شرکت در اربعین نیز عشق مضاعف خود را به نمایش می‌گذارند.

حجت‌الاسلام اخوان صباغ با اشاره به برگزاری سوگواره پایتخت موکب ها در اهواز از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان کرد: این سوگواره امسال برای اولین بار برگزاری شد و پس از اعلام فراخوان سوگواره نیز آثار هنری از جمله عکس، پوستر، فیلم کوتاه و عکس موبایلی از سراسر ایران و عراق به دست دبیرخانه رسید.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ زیارت اربعین عنوان کرد: اربعین حسینی امسال پس از دو سال شیوع بیماری کرونا اما به صورت ویژه برگزار شد و مشکلات زیرساختی سال‌های گذشته با کمک دستگاه‌ها و مسئولان به حداقل رسیده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: زائران حسینی هم مردم خوزستان را مفتخر کردند و حضور زائران نیز هویت دینی و اعتقادی ما را تقویت می‌کند؛ امیدواریم که فرهنگ اربعین و موکب‌داری را با قدرت بهتری انجام دهیم.

حماسه بزرگ مردم باید روایت شود

«اسماعیل معنوی» دبیر سوگواره پایتخت موکب‌ها در این نشست گفت: در خوزستان با توجه به مشکلات زیادی که وجود دارد اما ظرفیت‌های فرهنگی بزرگ و کمیابی وجود دارد که نباید از آنها غفلت کرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون جنگ روایت‌هاست، افزود: مسئولیت مهمی که اکنون داریم، روایت ظرفیت‌ها و دستاوردهای مردم است که با آئین و فرهنگ به دست آوردند.

دبیر سوگواره با بیان اینکه اگر ظرفیت‌ها به صورت صحیح روایت شوند می‌توانند پاسخی برای چالش‌های خوزستان باشند، گفت: یکی از ظرفیت‌ها موکب‌داری است؛ البته با توجه به اینکه ضیافت در استان جایگاه ویژه‌ای دارد و زمانی که ضیافت همراه با اعتقادات دینی عجین شود، کیمیایی را به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه حماسه بزرگ مردم باید روایت شود، بیان کرد: با توجه به اینکه فراخوان سوگواره و ارسال آثار با اختلالات اینترنتی مواجه شد اما با همکاری دبیران ارتباط خوبی برگزار شده و قریب به دو هزار اثر از سراسر کشور به دست ما رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، از تندیس پایتخت موکب‌ها در این نشست رونمایی شد.

اختتامیه سوگواره پایتخت موکب‌ها روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه در سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.