پ

به نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز، دادگاه عالی اداری مصر حکم دادگاه اداری شهر اسکندریه این کشور در ممنوعیت صدور فتوا توسط افراد غیرکارشناس و ممنوعیت ایراد سخنرانی در مساجد بدون داشتن مجوز الازهر یا وزارت اوقاف را تأیید کرد تا به عنوان حکمی نهایی و قطعی شناخته شود.

دادگاه عالی مصر به ریاست محمد عبدالوهاب خفاجی، نائب رئیس شورای دولتی درباره دلیل تأیید حکم مذکور گفت: تجربیات تلخی در کشور با سوء استفاده از مساجد پیش آمده است و از افراد ساده، فقیر یا نادان برای جذب طرفدارانی در میان جریان‌های دینی مختلف استفاده می‌شود که منجر به گسترش روحیه نزاع و تفرقه در بین فرزندان یک سرزمین واحد شده است و حتی اختلافات لفظی و خشونت فیزیکی را پیش آورده یا باعث از دست رفتن جان بسیاری از شهروندان، تخریب اموال و در نتیجه افکار افراطی شده است.

در این حکم آمده است: استفاده از تریبون مساجد و اماکن عبادی برای اهداف سیاسی، حزبی یا تبلیغات انتخاباتی مطلقاً ممنوع است، زیرا این امر با قداست مساجد در تعارض است و به منافع عالی کشور ضربه می‌زند.

بر اساس این حکم، احترام به حرمت مساجد و اماکن عبادی امری واجب است و نباید خانه خدا به مکانی برای طرح اختلافات میان جریان‌های دینی درگیر با یکدیگر بر سر مسائلی تبدیل شود که به جایگاه مسجد و رسالت آن ضربه می‌زند و به بروز اختلاف میان مردم یا گسترش نفرت‌پراکنی منجر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.