پ

دبیر برگزاری این جشنواره ملی به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در این جشنواره ۲۲ هزار و ۱۵۳ نفر از سراسر کشور اثر خود را به دبیرخانه مستقر در گرگان ارسال کردند که در پایان ۳۲۵ تن در ۱۵ بخش به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

سید مصطفی حسینی واعظ افزود: اسامی نفرات برتر این جشنواره ملی از طریق کانال گلستان قرآن در پیام رسان های ایتا، سروش و بله به نشانی:  @golestan_quran قابل مشاهده است.

به گفته وی در جشنواره ملی و مجازی قرآن نور امید برای برگزیدگان بیش از ۷۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی در نظر گرفته شده است.

این جشنواره در ۱۵ بخش و برای تمام سنین شامل تفسیر آسان قرآن کریم، ترجمه و تفسیر آسان سوره های منتخب جزء سی ام قرآن کریم، بخش نهج البلاغه شامل حکمت های نهج البلاغه، بخش روایت زندگی بر اساس فیلم‌های کوتاه روایت زندگی، بخش حفظ موضوعی قرآن کریم با موضوع استقامت و پیروزی در پرتو قرآن کریم، بخش کتابخوانی با محوریت کتاب قرآن زنده است و پیام قرآن روزانه با یک سوال از یک جزء قرآن کریم برگزار شد.

همچنین بخش ویژه کودک و نوجوان (زیر ۱۸ سال) شامل بخش های داستان محمد رسول الله (ص) و مسابقه بر اساس انیمیشن محمد رسول الله (ص)، بلبلان وحی ویژه پسران، مسابقه تلاوت تقلیدی قرآن کریم در سه سبک مصطفی اسماعیل، عبدالباسط و شحات انور و همچنین حفظ سوره های قدر و عصر ویژه کودکان زیر هفت سال است که کودکان فیلم قرائت از حفظ سوره های قدر و عصر را برای جشنواره ارسال کردند.

برگزاری عکس رمضان با موضوعات سفره افطار، نماز، تلاوت، لیالی قدر و روز قدس، نامه ای به خدا، مسابقه نقاشی با موضوعات ماه مبارک رمضان، کارهای خوب و سایر موضوعات، جلسه خانگی قرآنی، دکلمه خوانی و اذان گویی ویژه پسران بخش های این جشنواره بود و شرکت کنندگان، فیلم و عکس از جلسه خانگی قرآن، دکمله خوانی و اذان گویی در منزل، محله یا مسجد را ارسال کرده بودند.

جشنواره ملی و مجازی قرآن نور امید به عنوان ویژه برنامه کارگروه قرآنی ماه مبارک رمضان کشور به همت سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن الکریم در گرگان برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.