پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد زنگنه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خواف اظهار داشت: در دیدار مبلغان و پرسنل اداره تبلیغات اسلامی با حجت‌الاسلام مظاهری امام جمعه جدید شهرستان خواف، گزارشی از وضعیت فرهنگی شهرستان ارائه شد. حجت‌الاسلام زنگنه گفت: در شهرستان خواف تعداد ۳۳ روحانی مستقر در روستاها مشغول به تبلیغ هستند و تعداد هیئات مذهبی شهرستان نیز ۹۰ مورد است.

حجت‌الاسلام زنگنه با بیان اینکه ۴۲ مداح اهل بیت(ع) در شهرستان فعالیت دارند، گفت: سه مؤسسه قرآنی و ۱۱ خانه قرآن و شش کانون فرهنگی نیز در خواف فعال است. وی خاطرنشان کرد: ستاد نهضت پیشرفت بانوان شهرستان نیز فعال است و این ستاد برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی را در خواف در حال اجرا دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خواف گفت: ۳۶ خانه عالم در شهرستان موجود است که مبلغان در این خانه‌ها فعال هستند. وی افزود: متأسفانه علیرغم وجود معدن سنگ آهن در شهرستان خواف یکی از معضلات مهم این شهرستان بیکاری، دوم اعتیاد و سوم طلاق است.

حجت‌الاسلام زنگنه تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اجتماعی شهرستان بحث فضای مجازی است که معضلات زیادی را برای جوانان بوجود آورده است که این معضل باید حل شود.

وی یادآور شد: این مشکلات و معضلاتی برطرف نخواهد شد مگر اینکه با برنامه‌ریزی و کارهای فرهنگی هماهنگ و با وحدت و همدلی نهادهای فرهنگی، حوزه‌های علمیه، اداره تبلیغات اسلامی و در رأس آن امام جمعه، در صدد رفع آن گام برداریم. وی عنوان داشت: خواسته ما از مبلغان حضور فعال آنها به همراه مردم در نماز جمعه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.