پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، عبدالعلی براتی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: هجدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اردیبهشت امسال در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء با حضور ۶۲۰ نفر از حافظان قرآن کریم برگزار شد که استان قم با رشد 20 درصدی در تعداد ثبت‌نام کنندگان، رتبه نخست کشور را به نسبت جمعیت استان به دست آورد.

وی افزود: از این تعداد 480 نفر در مرحله کتبی قبول شدند و به مرحله شفاهی راه یافتند که 140 نفر از آنها پذیرفته شدند. براتی از برگزاری مرحله دوم آزمون شفاهی به صورت جبرانی برای نخستین بار خبر داد و گفت: پس از فراخوان این آزمون، از 340 نفر جامعه هدف، 100 حافظ قرآن در مرحله تجدیدی شرکت کردند که از این تعداد حدود 25 نفر قبول شدند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در مورد دلیل عدم استقبال از آزمون جبرانی اظهار کرد: افرادی که امسال در مرحله کتبی آزمون قبول شدند، در سال آینده لازم نیست از ابتدا برای شرکت در مرحله کتبی ثبت نام کنند. اما اگر این افراد در آزمون جبرانی شرکت کنند، قبولی آزمون کتبی امسال در آزمون سال آینده لحاظ نمی‌شود. به این دلیل در آزمون جبرانی که طی دو روز در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، 40 نفر از برادران و 60 نفر از خواهران شرکت کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.