پ

به گزارش خبرنگار مهر، سی امین جلسه ستاد راهبری حفظ قرآن کریم امروز دوشنبه، سی ام خردادماه با حضور دستگاه‌های عضو ستاد جهت بررسی نهایی برنامه‌های پیشنهادی، جمع بندی و اولویت بندی برنامه‌های مربوط به حوزه حفظ قرآن کریم کشور در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حمید مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد راهبری حفظ قرآن کریم در خصوص وظیفه این ستاد که «هدایت، نظارت و حمایت» است و همچنین در خصوص فعالیت‌های این ستاد توضیحاتی ارائه نمود و در ادامه جلسه نمایندگان دستگاه‌ها به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادها دستگاه مربوطه پرداختند

در این جلسه ۳۴ عنوان برنامه که در جلسات قبل کلیات آنها تصویب شده بود بر اساس شاخص‌هایی از جمله ملی بودن برنامه‌ها و سطح اثرگذاری آنها در کشور، داشتن اولویت زمانی اجرا، امکان عملیاتی نمودن در زمان کوتاه و … اولویت بندی شد و مقرر شد به ترتیب تعیین شده، صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی بعد از تصویب ریزهزینه ها و طرح‌های تفصیلی، قراردادهای مورد نظر را متناسب با برنامه‌ها با مجری نهایی منعقد نماید.

موارد ذیل از مصوبات این ستاد بود:

۱. مقرر شد برنامه مربوط به «حمایت از اجرای طرح تربیت آموزش یار حفظ قرآن کریم» که توسط اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اجرا خواهد شد، هماهنگی‌های لازم با سازمان دارالقرآن الکریم که متولی طراحی دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن کریم است انجام شود.

۲. مقرر شد برنامه مربوط به «حمایت از آموزش‌های تخصصی حفظ در مدارس شبانه روزی حفظ قرآن کریم» در اولویت تخصیص قرار گیرد.

۳. مقرر شد ذینفعان نهایی برنامه‌ها بویژه در برنامه‌های ملی به صورت مشخص تعیین شود.

۴. مقرر شد برای نظارت تخصصی اجرای برنامه‌ها و ارزیابی کیفی آنها تدبیر لازم انجام شود. به گونه‌ای که برای هر برنامه ناظر متخصص تعیین شود.

۵. مقرر شد شرط انعقاد قرارداد بر اساس برنامه‌های مصوب، مشارکت دستگاه مربوطه به میزان سهم تعیین شده در برنامه مورد نظر باشد.

۶. بر اساس گزارش رئیس محترم صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی مقرر شد حدود ۱۲ میلیارد تومان از اعتبارات برنامه‌ها که در مرحله اول تخصیص داده خواهد شد برنامه‌های مربوطه و دارای اولویت تعیین شود. و مابقی برنامه‌ها در صورت عدم صدور تخصیص و کمبود اعتبار، اجرای آنها با در نظر گرفتن اولویت یک برای سال ۱۴۰۲ موکول شود.

۷. مقرر شد برنامه‌هایی که در سال جاری تأمین اعتبار می‌شوند حداکثر مهلت اجرای آنها در امسال خواهد بود.

۸. مقرر شد برنامه‌های کلان و ملی در حوزه حفظ قرآن کریم با در نظر گرفتن برنامه‌های فعلی، برای پیگیری اعتبارات مورد نیاز پیشنهاد شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.