پ

همزمان با پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت، از سامانه جامع مدیریت موسسات قرآنی(حمد) رونمایی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم با قدردانی از همه‌ کسانی که در طول‌ چهارسال گذشته در کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن کریم فعالیت داشتند، پیشنهاد کرد: دبیرخانه کمیسیون از این دوره چهارساله یک جمع‌بندی بعمل آورده و در اختیار اعضا قرار دهد.

صالحی در ادامه با اشاره به اینکه در این وزارتخانه یک تجربه‌نگاری در همه حوزه‌ها در پیش گرفته شد،‌گفت: براساس این ‌اقدام متوجه چالش ها در حوزه‌های مختلف و ارائه راهکارها شدیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در این دوره چهارساله دولت دوازدهم ۱۷جلسه از سوی کمیسیون و تعدادی هم از سوی ‌کمیته‌های ذیل آن برگزار شده که اقدامات مهمی هم در فضای رصد و هم ‌فضای موسسات و مربیان قرآن داشته و چشم‌اندازهایی را ارائه کرد که این تجربیات باید در اختیار نفرات بعدی قرار بگیرد.

صالحی یادآور شد: از این رو جمع‌بندی دبیرخانه از اقدامات چهارساله کمیسیون بسیار مهم است، بخشی از اقدامات، حمایت‌ها، اسناد و… در این چهارساله اتفاق افتاده که باید به عنوان یک گزارش تهیه شود.

در این جلسه از دو سامانه شامل سامانه جامع قوانین و مقررات قرآنی کشور و سامانه جامع مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت کشور (حمد) رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، سامانه جامع مدیریت اطلاعات مؤسسات قرآنی کشور، جهت استفاده معاونت قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها راه اندازی شده است و در آن دسترسی به استان‌ها و سازمان دارالقرآن داده شده تا اطلاعات مؤسسات قرآنی در آن ثبت شود.

این سامانه قرآنی مبنای حمایت‌ها و نظارت‌ها خواهد بود و اگر مؤسسه‌ای اطلاعات خود را در این سامانه به ثبت نرساند نزد مراجع رسمی سازمان تبلیغات و وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی اعتباری نخواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.