پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام عبدالرحمن یداللهی نماینده تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اسلام و امام صادق علیه السلام اظهار داشت: وجود نورانی پیغمبر رحمت و مهربانی‌ها در روایتی فرمودند که هرگاه فتنه‌ها مانند پاره‌های شب تاریک شما را دچار شبهه کرد، به قرآن پناه ببرید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما در هفته وحدت قرار داریم و حوادث اخیری که در کشور رخ داد و موجب نگرانی همه مسلمانان شده تذکر چند نکته را ضروری می‌دانم. یداللهی ابراز داشت: ما باید بدانیم همانطور که شیعه و اهل سنت برادرانه و سال‌های سال در کنار هم زندگی کردند این حوادث اخیر نشان می‌دهد برای دشمنان انقلاب اسلامی شیعه و سنی فرقی نمی کند چون این دشمنان درصدد هستند از هر فرصتی برای تجزیه ایران استفاده کنند و به مقاصد شوم خود برسند.

نماینده تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای اضافه کرد: هم شیعیان و هم اهل تسنن هوشیارانه نسبت به این موضوع، موضع‌گیری کرده و برادرانه ایستادگی کرده‌اند. وی عنوان کرد: بعضی علمای اهل تسنن بسیار زیبا موضع‌گیری کرده اند از جمله امام جمعه اهل تسنن شهرستان ریگان که بیان کرد که :«کشور برای قوم بلوچ ناموس است، ناموس را به بیگانه نمی‌دهیم»

یداللهی متذکر شد: این مواضع نشان‌دهنده این است که قطعا شیعه و اهل سنت هوشیارانه و برادرانه کنار هم ایستاده اند و اجازه نمی دهند که به کشور عزیزمان، از ناحیه دشمن گزندی برسد. وی خاطرنشان کرد: در روایتی که از پیامبر اسلام ذکر شد ایشان اشاره کرده اند که وقتی فتنه‌ها به شما روی می‌آورند و باعث تاریکی روح و قلب شما می شود برای نورانی کردن دل و اینکه بتوانیم از این فتنه‌ها رهایی پیدا کنیم، باید به قرآن پناه ببریم.

نماینده تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای تصریح کرد: بر این اساس یکی از برنامه‌های بسیار خوبی که ما در هفته وحدت می‌توانیم داشته باشیم، محافل قرآنی است. وی ادامه داد: ما در شهرستان جغتای برنامه‌های هدفمند قرآنی را طرح‌ریزی کرده‌ایم که از جمله دعوت از قاری  سعید بیژنی از قاریان ممتاز مشهدی است طی روزهای پنجشنبه و جمعه از تلاوت ایشان بهره‌مند خواهیم شد.

یداللهی ابراز داشت: کلاس‌های آموزشی هدفمندی نیز برای بانوان و نوجوانان و اساتید قرآنی شهرستان در نظر گرفته شده که در ساعات مختلف آخر هفته برگزار می‌شود. داللهی متذکر شد: شب میلاد پیغمبر اسلام نیز محفل انس با قرآن در روستای راه چمن برگزار می‌شود که با حضور قاریان خوب شهرستان و قاری بین‌المللی همراه است.

ابراز امیدواری کرد با برگزاری محافل قرآنی برکات آیات قرآن سبب نورانی شدن دل‌های همه ما در جامعه شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه‌های شاخص و محوری قرآنی در این ایام مراسم جشن و سرور در مدارس و مساجد و هیئات مذهبی برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.