پ

حجت الاسلام شفیعی:

راه اندازی مجمع خیّرین قرآنی در استان مرکزی

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از تشکیل مجمع خیّرین قرآنی استان خبر داد و گفت: در شهرستان‌های محلات و دلیجان مجمع خیّرین فعالیت دارند، در نظر داریم مجمع خیّرین استانی را راه‌اندازی کنیم لذا هر شهر باید یک خیر با انگیزه را معرفی کند تا این انجمن تشکیل شود.
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل  تبلیغات اسلامی استان مرکزی پنج‌شنبه، ۳۱ تیرماه در بیست‌و‌دومین گردهمایی کارشناسان و مدیران مؤسسات قرآنی استان که به میزبانی مهد قرآن و عترت دلیجان و شهرداری این شهرستان برگزار شد ضمن تقدیر از کارشناسان قرآنی و مدیران موسسات در راستای کسب رتبه برتر کشور گفت: استان مرکزی اگر در حوزه فعالیت‌های قرآنی به عنوان یکی از استان‌های برتر انتخاب شده است مرهون زحمات تمام فعالان این حوزه است.
وی با اشاره به برگزاری طرح حفظ قرآن سوره حجرات از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی و سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: فعالیت‌های تابستان و پاییز اعلام شده است، بودجه آموزش امسال ۱۹ میلیون تومان است و با تدابیری که در استان اتخاذ شده رقم به ۳۶ میلیون تومان رسیده است.


حجت‌الاسلام شفیعی ادامه داد: مدیران مؤسسات در نظر داشته باشند که با شروع فعالیت نباید انتظار دریافت ساختمان و تسهیلات داشته باشند باید فعالیت‌ها به سمت مدیریت درست و اصولی پیش رود.
وی برلزوم استفاده از ظرفیت خیّرین و مردم تاکید کرد و افزود: امسال همایش تخصصی قرآن در دستور کار است، مدیران حفاظ را شناسایی کرده و استعدادهای قرآنی شهرستان‌ها را بشناسند و معرفی کنند تا زمینه حضور آنها در کارگاه‌ها فراهم شود.
حجت‌الاسلام شفیعی از تشکیل مجمع خیّرین قرآنی استان خبر داد و گفت: در شهرستان‌های محلات و دلیجان مجمع خیّرین فعالیت دارند، تبلیغات اسلامی استان در نظر دارد مجمع خیّرین استانی را راه‌اندازی کند لذا هر شهر یک خیر با انگیزه را معرفی کند تا این انجمن تشکیل شود بخشی از طرح‌ها را به صورت استانی از این محل جذب اعتبار خواهیم کرد.
این مقام مسئول از انعقاد تفاهم نامه بین این سازمان با علوم پزشکی، کمیته امداد، دادگستری، بهزیستی و… خبر داد و گفت: قوه قضاییه درآینده نزدیک مسابقات قرآنی برگزار می‌کند که قرار شد ما یک کارشناس و یکی از مؤسسات فعال قرآنی را معرفی کنیم هدف ما این است از ظرفیت‌های استان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کنیم.

دسته‌بندی: 

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.