پ

به گزارش تلاوت از بوشهر، جواد احمدی منفرد، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: دور دوم دوره تخصصی استعدادهای قرآنی استان بوشهر با همکاری دارالقرآن اداره آموزش و پرورش و اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: از سال 95 اولین دوره تخصصی پرورش استعدادهای درخشان قرآنی با رویکرد آموزش تلاوتهای تقلیدی به جهت تقویت بنیه صوت و لحن و تجوید و آماده سازی مستعدین در حوزه قرائت قرآن کریم، در استان برگزار شد.

احمدی منفرد در ادامه اظهار کرد: تاکنون بیش از 100 نفر طی این مدت 5 ساله آموزش، از آموزشهای تخصصی صوت و لحن و تجوید بهرمند شده اند و از وجود این افراد در قالب کاروان های قرآنی و محافل قرآنی در ایام مناسبتی هفته وحدت و دهه فجر و … استفاده می شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در پایان افزود: پس از طی مراحل اولیه و آزمون های مربوطه، استعدادهای قرآنی وارد مرحله دوم یعنی مرحله قرائت تطبیقی می شوند که در این مرحله بر اساس آموخته های قبلی خود طی سالیان گذشته در دوره، قادر به ارائه تلاوت مطلوب و اصولی بر اساس رعایت مقامات و الحان خواهند بود.

وی افزود: مرحله دوم این دوره از آموزشها یعنی تلاوتهای تطبیقی نیز از سال 98 با حضور استعدادهایی که دوره قرائت تقلیدی را گذرانده بودند آغاز شد و تاکنون 4 نفر از استعدادهای قرآنی برتر در رشته قرائت تطبیقی تاکنون موفق به کسب گواهینامه سطح 6 قرائت تخصصی قرآن کریم از سازمان دارالقرآن الکریم کشور شده اند.

عبدالله محبوبی، عباس هاشمی و محمد جماله از مدرسین این دوره قرآنی می باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.