پ

به گزارش ایکنا از کردستان، بهرام مرادی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری اختتامیه کلاس‌های قرآنی اوقات فراغت تابستان در شهرستان سقز خبر داد و اظهار کرد: در این مراسم مدیران خانه‌های قرآن شهری کوثر، هدایت و اسراء به ارائه بخشی از فعالیت‌های خود در تابستان و اوقات فراغت مخاطبان خود پرداختند.

وی افزود: خانه‌های قرآن یکی از بازوان توانمند و اثرگذار تبلیغات اسلامی در بحث ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر و روستاهای استان کردستان هستند که در این حوزه نیز تاکنون موفق عمل کرده‌اند.

نرمین خورشیدی، مدیر خانه قرآن کوثر شهرستان سقز در ادامه این مراسم اظهار کرد: این مرکز قرآنی بیش از ۱۰ سال است فعالیت قرآنی خود را آغاز کرده و مجوز فعالیت خود را از سوی اداره تبلیغات اسلامی سقز دریافت کرده است.

وی افزود: به منظور تقویت و ترویج فعالیت‌های قرآنی به ویژه بین نوجوانان این خانه قرآنی در نظر دارد در رشته‌های مختلف قرآن از جمله روخوانی، روانخوانی، حفظ قرآن و تفسیر کلاس‌های آموزشی قرآنی را در نیمه دوم سال برگزار کند.

مدیر خانه قرآن کوثر شهرستان سقز با اشاره به اینکه فراگیری علوم قرآنی یکی از راه‌های بسیار مهم در پر کردن اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان است، بیان کرد: برنامه‌های قرآنی در این خانه قرآن با هدف ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی و تقویت فرهنگ انس با کتاب آسمانی قرآنی برگزار می‌شود.

خورشیدی ادامه داد: این خانه قرآن از زمان فعالیت تاکنون دوره‌های مختلف قرآنی را برای همه گروه سنی برگزار کرده و موفق بوده است.

وی در خصوص تعداد قرآن آموزان افزود: تاکنون حداقل در هر دوره ۱۰۰نفر از دانش آموزان و تعدادی از والدین در کلاس‌های قرآن شرکت کرده و آموزش دیده‌اند.

خورشیدی تأکید کرد: در طرح اوقات فراغت در ایام تابستان بر روی تربیت کودکان و نوجوانان بر اساس آشنایی هرچه بیشتر آن‌ها با فرهنگ قرآنی تأکید کردیم و امیدواریم برگزاری کلاس آموزش قرآن در شکل‌گیری شخصیت متعالی آنها مؤثر واقع شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.