پ

حجت الاسلام علی تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بعدازظهر 5 شنبه 13بهمن در دیدار با حجت الاسلام راجی فعال در عرصه جهاد تبیین با اشاره تبدیل جهاد تبیین به مأموریت اساسی امروز سازمان تبلیغ خطاب به ایشان گفت: الحمدلله شما از معدود افرادی هستید که به فرمان جهاد تبیین حضرت آقا لبیک گفته اید و در این زمینه پیشرو بوده اید. امید داریم هر چه زودتر حال شما بهبود یافته و به میدان جهاد فرهنگی برگردید. وی با اشاره به وجود لایه های مختلف جهاد تبیین افزودند: یکی از برش های اصلی جهاد تبیین بیان سنت‌های الهی و پشتوانه‌های معرفتی انقلاب اسلامی است که در این عرصه جایگاه قرآن بسیار ویژه و منحصر به فرد است.

در ادامه حجت الاسلام راجی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری افزودند: دو محور جهاد تبیین عبارت است از اصول مبانی امهات جهاد تبیین و اموری که مورد تحریف دشمن قرار گرفته است. در محور اول و برداشت های تبیینی از قرآن شبیه برداشت جهاد کبیر توسط حضرت آقا از قرآن کریم، کارهای خوبی شده است. ولی در محور دوم کار کم شده است. اما در 5 محور اساسی مورد تحریف دشمن که عبارت است از «مقابله با بزک پهلوی« و «بیان دستاوردهای انقلاب« و «ریشه مشکلات کشور» و «تصحیح نگاه مردم نسبت به سایر کشورها» و «استکبارستیزی» اصلا کاری نشده است و این محورها را اولویت‌های جهاد تبیین است. گره ذهنی مردم در همین ۵ محور است. باید روی این ۵ محور به عنوان فوری بودن ورود کنیم.
در ادامه 5 پیشنهادی مصداقی برای جهاد تبیین با رویکرد قرآنی بیان کرد: ما الحمدلله ظرفیت خوبی به نام مسجد داریم و در سازمان هم ارتباطات خوبی برای نماز داریم. روخوانی یک صفحه قرآن در مساجد شروع شده است و در برخی مساجد هم آن یک صفحه را بیان می کنند. اما این جهاد تبیین نیست. نباید تفسیرگویی سکولار و ناظر به صدسال پیش باشد. باید تفسیر تبیینی از قران ناظر به مسائل امروز جامعه و با استفاده از مصادیق انقلابی تولید کنیم. مثلا هر صفحه از قرآن یک آیه اش را انتخاب کنیم و برش های تبیینی اش را تولید کنیم و به دست ائمه جماعات برسانیم. محور هم داستان های انقلابی باشد. به جای اینکه برای فرار از گناه داستان ابن سیرین را بیان کنیم بیایم داستان شهدای خودمان مثل شهید صیاد و شهید امین را بگوییم. از این محتوا ائمه جماعات استقبال خواهند کرد. بنده دو دور قران را به این صورت تفسیر گفته ام.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.