پ

حجت الاسلام علی تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در سفر خود به مشهد مقدس، ظهر پنجشنبه 13بهمن در دیدار با حجت الاسلام الهی‌زاده از فعالان قرآنی کشور با اشاره به شکل‌گیری مردمی جریان تدبر در سالیان گذشته این جریان را مصداق آیه وَ مَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ دانست و اضافه کرد: امروز باید این جریان جان تازه‌ای بگیرد تا بخش انتهایی آیه فَاسْتَوى‏ عَلى‏ سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغيظَ بِهِمُ الْكُفَّار محقق گردد.

وی با اشاره به ایجاد این فهم در بین همه قرآنیون کشور که باید به سمت فهم و تدبر در قرآن کریم برویم، تلاش‌های حجت الاسلام الهی‌زاده در این مسیر را بسیار راهبردی دانست و ایشان را شخصیت مورد قبول از جانب همه جریان‌های تدبری کشور دانسته و خطاب به وی اضافه کرد: مدیریت جریان تدبر که یک جریان علمی نیز محسوب می‌شود نیازمند جلوداری یک عالم وارسته است که مورد قبول همه جریان‌های تدبری نیز باشد که این امر متعین در شما می‌باشد. وی تربیت مربیان و مدرسان شبکه تدبر در قران را یکی از کارهای اساسی دانست و از ایشان برای ایجاد این شبکه درخواست همفکری و همکاری کرد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام الهی زاده با تأکید بر اولویت مردمی‌سازی جریان قرآنی کشور گفت: دیوان سالاری در فضای قرآنی هیچ تحولی ایجاد نخواهد کرد و جریان تدبر با جریان مردمی پیش خواهد رفت. اگر حاکمیت هم در حمایت این جریان مردمی نیاید،‌ کار پیش خواهد رفت و اگر بیاید تاج سری برای خودش می‌شود. امروز به هیچ وجه نگاه حاکمیتی از بالا به پایین جواب نمی‌دهد و باید جهادی و مردمی وارد میدان شد تا بتوان از نظام پشتیبانی کرد.

وی در ادامه افزود: جایگاه سازمان دارالقرآن الکریم در درجه اول برای خود سازمان تبلیغات است. باید همه ظرفیت‌های ساختاری و انسانی و … سازمان تبلیغات در خدمت قرآن بیاید. امروز سازمان دارالقرآن جدا افتاده است. محتوا را باید این سازمان تأمین کند. شما به جای شورای توسعه و سندنویسی و کارهای این‌چنینی باید به حرکت‌های مردمی نگاه کنید و سازمان تبلیغات در هیئات و تشکل‌ها، مساجد، جلسات و مؤسسات قرآنی با این شبکه وسیع مردمی ارتباط دارد. رویکرد سازمان باید همین ظرفیت باشد. با این نگاه کل کشور در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما نباید مسیر شورای توسعه را بهتر و دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر بروید بلکه باید به مردم برگردید و از قاعده اجتماع شروع کنید.

وی ماه مبارک رمضان را ماه کار قرآنی و شروع سال سازمان را ماه مبارک دانست و اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان می‌توانیم 500 جلسه جدید قرآن تولید کنیم که در ادامه سال هم 400 تا از این جلسات ادامه پیدا کند. این کار، آسان و بسیار پرثمر است. مشکل ما در رابطه با روزه نگاه فردی به آن است که اهل بیت تلاش کردند از راه‌های مختلف این نگاه فردی را از روزه بگیرند. اسلام فردی اسلام آمریکایی است و اسلام حقیقی، اسلام سیاسی اجتماعی است. وی اظهار کرد: بسیار به تقویت بحث تدبر در دوره ی جدید سازمان امیدوارم و از هر گونه کمکی که از دست بنده بر بیاید دریغ نخواهم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.