پ

حجت‌الاسلام «موسی جامعی» در نشست با تشکل‌های قرآنی استان مرکزی افزود:بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب،طرح نورالثقلین در سازمان دارالقرآن الکریم برنامه‌ریزی شده که جلسات خانگی قرآنی به‌صورت یک شبکه تبلیغی با نگاه تربیت قرآن محور گسترش یابد که موجب تقویت تبلیغ مردمی خواهد شد.

وی هدف این طرح را تقویت انس با قرآن کریم در جامعه عنوان و  اضافه کرد: در این طرح امام جماعت هر مسجد با گروهی از قاریان و حافظان به صورت هفتگی در خانه‌ها و محلات، جلسات خانگی قرآن تشکیل می‌دهند و این طرح خانواده محور، خودجوش و مردم نهاد است و مساجد مرکز اصلی اجرای آن هستند.

حجت‌السلام جامعی بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار تشکل قرآنی در نقاط مختلف شهری و روستایی کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد بیش ازهشت هزار تشکل در قالب خانه‌های قرآن و بقیه در حوزه آموزشگاه‌ها و موسسات مرتبط با کتاب وحی فعال می‌کنند.

وی اظهار داشت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ترویج فرهنگ والای قرآنی در کشور است و سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ترویج فرهنگ کتاب وحی در جامعه حرکت می‌کند.

سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور به عنوان حوزه تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی در امور این کتاب آسمانی، با بیش از  ۲۵۰ دارالقرآن الکریم در مراکز استان‌ها،  بیش از ۲۵ هزار  اتحادیه، موسسه قرآنی مردمی و خانه قرآن روستایی تحت نظارت، گسترده‌ترین و تخصصی‌ترین شبکه تشکیلات قرآنی کشور را داراست.

۳۰۰ موسسه و خانه قرآنی در نقاط مختلف این استان فعالیت داردکه شامل ۱۸۰ خانه قرآن روستایی، ۲۰ خانه قرآن شهری و ۱۰۰ موسسه قرآنی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.