پ

به گزارش تلاوت از کردستان، حجت الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان از برگزاری جشن ولادت حضرت معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر با حضور متعلمین قرآنی مؤسسات و خانه های قرآن در مریوان خبر داد.

در این مراسم حجت‌الاسلام حسن ورهرام، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان گفت: دختران کشور ایران اسلامی بهترین نمونه دختران در دنیا هستند. وی به مهمترین و ارزشمندترین نقش‌هایی که دختران می‌توانند ایفا کنند اشاره کرد و افزود: نقش مادری و همسری از مهمترین نقش هایی است که در آموزه‌های دینی بسیار ارزشمند و بسیار به آن تاکید شده است. رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان عنوان کرد: ذکر این نکته هم ضروری است که با توجه به مسئولیت خانوادگی دختران و زنان، نباید مسئولیت اجتماعی از دوش آنها برداشته شود، اما همواره مسئولیت‌های خانوادگی مقدم هستند، بنابراین زنان با حفظ سمت مسئولیت خانوادگی خود می‌توانند مسئولیت‌های اجتماعی مؤثری در جامعه داشته باشند.

 در ادامه حجت‌الاسلام جواد دهقان، نماینده ولی فقیه در هلال احمر کردستان ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر اظهار داشت: در متون دینی و روایات وارد شده است یکی از موضوعات مهم اجتماعی امروز جایگاه و نقش دختر در عرصه خانواده و اجتماع است .

حجت‌الاسلام دهقان با اشاره به روایات افزود: در روایات اسلامی دختران بعنوان حسنات الهی ذکر شده‌اند و این در حالی است که حسنات در اسلام مورد پاداش خدا هستند و نعمت‌ها مورد بازخواست و سوال خداوند قرار می‌گیرند با سیری در منابع اسلامی می‌توان فهمید که دختر در اندیشه اسلامی چه جایگاه والایی داشته و دارد.

گفتنی است: این مراسم با اجرای سرود، مسابقه و تجلیل از برگزیدگان  پایان یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.