پ

سعید سعادتی، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به مشارکت این ستاد با طرح ۱۴۵۵ که به همت شبکه قرآن و معارف سیما برگزار می‌شود، گفت: در این طرح که به مدت ۷۰ روز و در طول ایام تابستان ادامه دارد، هر روز مفاهیم یک آیه از قرآن برای مخاطبان بیان می‌شود. این طرح به صورت سالانه در فصل تابستان به منظور حفظ قرآن و با محوریت شبکه قرآن و معارف سیما و همکاری برخی دستگاه‌ها و نهادها اجرا می‌شود.

وی بر لزوم توجه به نسل جدید و ارائه محصولات قرآنی از طریق خلق آثار هنری تأکید کرد و افزود: نسل جوان امروز نیاز دارد، مفاهیم را با زبان هنر بیاموزد، چرا که ماندگاری و اثربخشی آثار هنری به مراتب بیشتر است،‌ به همین جهت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، یک طرح ابتکاری با عنوان جشنواره ملی ـ قرآنی ۱۴۵۵ را به اجرا گذاشته است. در این جشنواره مخاطبان طرح ۱۴۵۵ و هنرمندان علاقه‌مند به خلق آثار هنری قرآنی،‌ می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

جشنواره ملی قرآنی 1455 برگزار می‌‌شود

سعادتی تصریح کرد: این جشنواره در هفت رشته خوشنویسی، داستان‌نویسی، نقاشی، فیلم کوتاه، ‌پوستر، چندرسانه‌ای و شعر به مدت ۱۰ هفته اجرا می‌شود. در این جشنواره شرکت‌کنندگان می‌توانند هر هفته با محوریت مفاهیم آیه معرفی شده، آثار هنری خود را در رشته‌های اعلام شده ارسال کنند.

وی در پایان بیان کرد: ارزیاب‌ها و داوران جشنواره در طول اجرای آن، آثار را بررسی می‌کنند و اسامی منتخبان در سامانه بچه‌های مساجد و برنامه‌های صدا و سیما منتشر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.