پ

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا شفیعی، مدیرکل امور استانها سازمان دارالقرآن کریم، سوم مردادماه، در نشست ستاد پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت(ع) خانواده طلاب در اردبیل اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) از مهم‌ترین اهداف اجرای این جشنواره بین‌المللی است.

وی افزود: جشنواره قرآن و عترت در سه بخش اصلی شامل دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی، مسابقات قرآنی و معارفی در سطح استانی و کشوری و برگزاری محافل و جلسات قرآنی برنامه‌ریزی گردیده و جزئیات اجرایی آن در قالب شیوه‌نامه تدوین و به استان‌ها ارسال شده است.

مدیرکل امور استانها سازمان دارالقرآن الکریم گفت: پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب و روحانیون که با مدیریت و نظارت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و اجرای مسابقات استانی و کشوری توسط سازمان دارالقرآن‌الکریم برگزار می‌شود، از تیرماه ۱۴۰۱ آغاز و در آبان ماه طبق جدول زمان‌بندی به پایان می‌رسد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین علی کریمی مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اردبیل ضمن تشکر از اجرای جشنواره‌های قرآنی در راستای ارتقا بخشی به سطح علمی و معنوی خانواده طلاب، از آمادگی این مرکز برای اجرای این جشنواره خبر داد و گفت: طبق اهداف مندرج در آئین نامه جشنواره، یکی از اهداف متعالی این جشنواره نشر و گسترش فعالیت‌های قرآن و عترت در حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: صرفاً جنبه رقابتی در جشنواره برای برگزار کنندگان مورد توجه نیست. چه بسا فرزندان مستعد طلاب که در دوره‌های پیشین در رشته‌های حفظ دو جز شرکت کردند و هم اینک حافظ ۲۰ جز و بیشتر قرآن کریم هستند و این از جنبه‌های توسعه‌ای جشنواره است.

گفتنی است؛ ثبت‌نام از خانواده و فرزندان طلاب برای شرکت در جشنواره بین المللی قرآن و عترت(ع) در استان اردبیل از اول مردادماه ۱۴۰۱ آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند به حوزه‌های علمیه سراسر استان مراجعه و ثبت نام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.